به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۶ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۳۱۱۱۴۷

آمادگی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس

آمادگی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس
گروه بین الملل: رهبران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی اقدامات مینسک را که باعث "بحران انسانی" در مرز اتحادیه اروپا شد، محکوم کرده و آمادگی خود را برای اعمال "تحریم‌های جدید" علیه بلاروس اعلام کردند.
در قسمتی از این بیانیه آمده است: شورای اروپا به‌ویژه بر اهمیت اجرای سریع "اقدامات محدود کننده" پس از تصویب "بسته پنجم" تحریم‌ها و آمادگی برای اتخاذ "اقدامات بیشتر" در صورت لزوم تاکید می‌کند. شورای اروپا به‌ویژه بر اهمیت تضمین دسترسی بدون مانع برای سازمان‌های بین‌المللی در بلاروس و افزایش حمایت‌های بشردوستانه و حمایت از بازگشت مهاجران از بلاروس به کشورهای خودشان تاکید می‌کند.آن‌ها همچنین خواستار تقویت "مرزهای خارجی اتحادیه" و مقابله با "قاچاق انسان" شدند.
علاوه بر این موارد، این بیانیه مجموعه‌ای از اتهامات از جمله "نقض حقوق بشر"، "سرکوب علیه اپوزیسیون و رسانه" را علیه مینسک وارد می‌کند. همچنین این بیانیه خواستار آزادسازی زندانیان سیاسی و انتخاب رئیس جمهوری جدید از طریق انتخاباتی "آزاد" و "عادلانه" است.در تاریخ ۸ نوامبر، چندین هزار مهاجر در مرز میان بلاروس و لهستان جمع شده‌ بودند به این امید که بتوانند خود را به اتحادیه اروپا برسانند. مقامات لهستان تدابیر امنیت مرزی را تقویت و نیروهای ارتش را برای مسدود کردن عبور غیرقانونی مهاجران از مرز مستقر کرد و مینسک را مقصر این "بحران مهاجرت" دانست.
کشورهای اتحادیه اروپا، میسنک را به‌علت شدت گیری این بحران، مقصر می‌دانند و خواستار تحریم‌های بیشتری علیه بلاروس هستند. در حالی که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفت که خود غرب در ایجاد این بحران‌ها و تنش‌ها مقصر است.


 
برچسب ها: بلاروس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها