به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۳۱۱۲۷۶

اندونزی سیاست‌ پولی سختی در پیش دارد

اندونزی سیاست‌ پولی سختی در پیش دارد
گروه اقتصادی: بر اساس گزارشی که توسط موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز منتشر شد، اندونزی احتمالا در سال ۲۰۲۲ شاهد سیاست پولی سخت‌تر برای حمایت از بهبود اقتصادی آهسته این کشور از همه‌گیری کووید-۱۹ خواهد بود.به گزارش ایسنا، این در حالی است که بانک اندونزی (BI) اعلام کرده بود که نرخ بازخرید ۷ روزه را برای دهمین ماه متوالی بدون تغییر در ۳.۵ درصد نگه می‌دارد.
 
فیچ سولوشنز اعلام کرد: تصمیم بانک اندونزی برای نگه‌داشتن نرخ سیاستی متوقف شده مطابق با انتظارات آن است.بانک معتقد است که سیاست پولی به اندازه کافی از محیط اقتصادی فعلی کشور حمایت می‌کند.اقتصاد اندونزی همچنان با خطرات مرتبط با بیماری همه‌گیر مواجه است به‌طوری‌که تا ۱۴ دسامبر، تنها ۳۸.۲ درصد از کل جمعیت (کمتر از ۴۶.۶ درصد میانگین جهانی) دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

در حالی که محدودیت‌های کرونایی بین ماه‌های جولای و آگوست در کشور برای کاهش شیوع ابتلا به سویه دلتا کاهش یافته است، ظهور سویه اُمیکرون منبع ریسک نزولی برای اندونزی خواهد بود.بانک اندونزی در آخرین بیانیه اعلام کرد: اقتصاد اندونزی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ و در اوایل سال ۲۰۲۲ بهبودی آهسته‌ای را تجربه خواهد کرد. به این ترتیب، کشور در این مرحله نیازی به حمایت بیشتر از سیاست پولی نخواهد داشت.
برچسب ها: اندونزی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها