به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۳۱۱۳۲۶

ارسال سلاح‌های آمریکایی به اوکراین

ارسال سلاح‌های آمریکایی به اوکراین
گروه بین الملل: روزنامه وال استریت ژورنال از قول مقام‌های اوکراینی و آمریکایی گزارش کرد، دولت بایدن در حال بررسی ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین است که قبل از سقوط دولت کابل می‌خواست به افغانستان اختصاص دهد.
 این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت مقام‌های اوکراینی دولت آمریکا را برای تامین هلیکوپتر و سایر تجهیزات نظامی که قرار بود برای نیروهای امنیت ملی افغانستان ارسال شود، تحت فشار قرار داده‌اند.
در ادامه این گزارش همچنین ذکر شده است، اوکراین همچنین دولت آمریکا را برای تامین سیستم‌های دفاع هوایی از جمله موشک‌های سطح به هوای استینگر تحت فشار قرار داده است.
وال استریت ژورنال ادامه می‌دهد، آمریکا می‌تواند برای اوکراین هلیکوپترهای Mi-۱۷ را که توسط ارتش افغانستان استفاده می‌شد، تهیه کند. همچنین اوکراین به دنبال ۱۲ فروند هلیکوپتر بلک هاوک است که واشنگتن برای ارتش افغانستان اختصاص داده بود اما هرگز ارسال نشد.
علاوه بر این، در این گزارش به نقل از یک مقام آمریکایی آمده است، انبارهای مهمات آمریکا و ناتو در رومانی و بلغارستان وجود دارد که می‌تواند در اختیار اوکراین قرار گیرد.
در این گزارش همچنین از قول اعضای کنگره و مقام‌های دولت آمریکا آمده است، کاخ سفید در مورد ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین به دلیل نگرانی از تشدید تنش‌ها با روسیه و به تاخیر افتادن تلاش‌های دیپلماتیک برای ثبات در منطقه، تردید دارد.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها