به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۳۱۱۴۸۲

بازارهای صادراتی را به راحتی از دست می دهیم

بازارهای صادراتی را به راحتی از دست می دهیم
گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه بازارهای خارجی را به زحمت به دست می‌آوریم، گفت: این بازارها را به راحتی از دست می‌دهیم.محمدرضا شعبانی با اشاره به اینکه برخی کشورها نظیر ترکیه بازارهای هدف را تحت تصرف خود درآورده است، افزود: این درحالی که صادرکنندگان ما آموزش های لازم را در بازارهای جهانی ندارند.وی با تاکید براینکه صادرکننده باید قوانین صادراتی را بدانند، افزود: نوع بسته بندی، کیفیت، سموم و غیره از جمله آموزش هایی است که باید صادرکنندگان کسب کنند و باید سازمان جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی آموزش های لازم را ارائه دهند.
رئیس اتحادیه باغداران مازندران با اظهار اینکه اکنون بازارهای خارجی را به دست می آوریم اما آن را از دست می دهیم، اظهار داشت: برای رقابت با کشورهای قدرتمندی نظیر ترکیه در بازارهای هدف باید ضوابط بازارهای هدف را بشناسیم.

شعبانی ادامه داد: این درحالی که در همه دنیا مشوق های صادراتی برای فعالان این بخش درنظر گرفته می شود و به رغم آنکه در قانون مشخص شده، چند سالی این مشوق ها اعمال نمی شود.وی گفت: اگر مشوق ها را پرداخت کنیم انگیزه صادرکننده بیشتر می شود و کشورهای هدف را از دست نمی دهیم و اکنون بازارهای هدف را با زحمت فراوان به دست می آوریم و به راحتی از دست می دهیم.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران تصریح کرد: مشوق‌ها سبب می‌شود تا صادرکننده به سوی صادرات گام بردارد و با توجه فراهم نبودن زیرساخت ها و هزینه بر بودن حمل ونقل باید از تجار و صادرکننده حمایت کنیم.مازندران دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات تولید می‌کند و پیش بینی شده تا پایان سال جاری ۵۰۰ هزار تن مرکبات و کیوی از استان صادر شود.
مرجع : بازار
برچسب ها: صادرات میوه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها