به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۳۱۱۵۵۲

روشی جدید برای درمان زخم پای دیابتی

روشی جدید برای درمان زخم پای دیابتی
گروه علمی: دانشمندان هندی روش نوینی را برای درمان زخم پای بیماران دیابتی کشف کردند. دانشمندان دانشگاه اسلامی علیگر هند، فناوری جدیدی را برای درمان زخم پای دیابتی اختراع کردند.تیمی از محققان دانشگاه به سرپرستی پرفسور اسدالله خان از واحد میان رشته‌ای بیوتکنولوژیک موفق شده اند یک نانو کامپوزیک جدید مبتنی بر رویکرد درمان فتوداینامیک (PDT) را برای درمان زخم پای دیابتی درست کنند.
 
پژوهش این محققان و ثبت اختراع شان اکنون موفق شده است تا اجازه انتشار در مجله علمی «Scientific Report» را کسب کند. همچنین با استفاده از این فناوری این محققان توانستند تا زخم پای موش‌ها را نیز درمان کنند.پرفسور اسد الله خان از دانشگاه علیگر هند که سرپرستی این پروژه را بر عهده داشت، در این باره می‌گوید: شباهت‌های آناتومی و فیزیولوژیکی ما رابر آن داشت تا تحقیقات گسترده‌ای را در باره ارزیابی این روش درمانی جدید روی مدل‌های حیوانی پیش از بکاربردن آن به روی انسان به انجام برسانیم.

او افزود: در این آزمایش زخم‌های پا در موش‌های دیابتی با موفقیت درمان شدند. تا کنون هیچ کدام از آنتی بیوتیک‌های در دسترس، قادر به این کار نشده بودند.طبق گفته وی، نمونه‌های حیوانی ظرف ۱۴ روز به وسیله این فناوری تازه درمان شدند. وی همچنین از انجام آزمایش‌ها بر روی نمونه‌های انسانی در این ارتباط خبر داد.طبق گفته‌های پروفسور اسدالله خان، تحقیقات مستقل نشان می‌دهد که هر چند دقیقه یکبار در سراسر جهان یک عضو قطع می‌شود و اهمیت آن زمانی که شما بدانید بیشتر این قطع عضو‌ها ناشی از زخم پای دیابتی هستند، دو چندان می‌شود.
برچسب ها: زخم پای دیابتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها