به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۳۱۱۷۰۳
پس از مدتی که ناپدید شده بود،

تنیس‌باز چینی همه حرف‌هایش را پس گرفت!

گروه ورزشی: تنیس‌باز مشهور چینی که بعد از انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی درباره «تجاوز جنسی» به او توسط یک مقام ارشد سابق دولت چین، برای دو هفته ناپدید شده بود، اکنون حرف‌هایش را پس گرفته است و می‌گوید او کسی را متهم به تجاوز نکرده بود!
تصویر تازه‌ای که رسانه‌های چین از  پنگ شوای، تنیس‌باز سرشناس چینی، منتشر کرده‌اند
تصویر تازه‌ای که رسانه‌های چین از  پنگ شوای، تنیس‌باز سرشناس چینی، منتشر کرده‌اند
پنگ شوای روز دوم نوامبر گفته بود جانگ گائولی، معاون اول پیشین نخست‌وزیر چین، او را به منزل شخصی‌اش دعوت کرده تا با همسرش تنیس بازی کند اما آنجا او را «به اجبار وادار به سکس کرده است». این پیام پس از نیم ساعت از صفحه شخصی خانم شوای در شبکه‌های اجتماعی حذف شد و او از آن زمان به مدت دو هفته در انظار عمومی دیده نشد و پس از پیگیری‌های فراوان رسانه‌های و بین‌المللی، سرانجام با انتشار ایمیلی اعلام کرد ناپدید نشده و استراحت می‌کند.
ناپدید شدن این ورزشکار به موجی از نگرانی‌های بین‌المللی، خصوصا در جوامع ورزشی و مدافعان حقوق بشر دامن زد و سازمان ملل و ایالات متحده روز جمعه از وضعیت نامشخص او ابراز نگرانی شدید کردند. خانم شوای که تا روز شنبه ۲۸ آذرماه در انظار عمومی دیده نشد، اکنون می‌گوید پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، «درست تفسیر نشده و او کسی را متهم به تجاوز نکرده است». او روز شنبه در گفتگوی ویدیویی در سنگاپور با یک روزنامه محلی که به زبان چینی منتشر می‌شود، گفت «وی آزاد است و هرگز تحت نظر نبوده است». تاکنون موارد زیادی از ناپدید شدن شهروندان مشهور یا بازرگانان چینی بعد از انتقاد از دولت یا دولتمردان این کشور گزارش شده است که در برخی موارد بعد از ماه‌ها بی‌خبری دوباره در انظار عمومی دیده شده‌اند.
 
برچسب ها: تنیس‌باز چینی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها