به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۳۱۱۷۲۱

کریستیانو رونالدو رکوردشکن‌تر از مسی در ۲۰۲۱

کریستیانو رونالدو رکوردشکن‌تر از مسی در ۲۰۲۱
گروه ورزشی:فوق ستاره پرتغالی در رکوردشکنی در سال ۲۰۲۱ از رقیب سنتی خود جلو زد. کریستیانو رونالدو فوق ستاره منچستر یونایتد همیشه با لیونل مسی اعجوبه پاری سن ژرمن در 2 دهه گذشته رقابت تنگاتنگ داشته است.
 
شکستن رکوردهای فوتبال جهان برای این دو اسطوره مستطیل امری عادی شده و سالیانه چندین رکورد در فوتبال به دست این دو اعجوبه شکسته می شود.در همین رابطه به بررسی رکوردهایی که به دست مسی و رونالدو در سال 2021 شکسته شدند، پرداخته شده است. با نگاه به تعداد رکوردهایی که این دو بازیکن سال جاری شکستند متوجه می شوید سهم رونالدو بیشتر از مسی بوده است.این دو بازیکن فوتبال 11 رکورد مستطیل سبز را شکستند. 3 رکورد به دست مسی شکسته شد و 7 رکورد به دست رقیب سنتی اش رونالدو شکسته شده است.

رونالدو دو برابر مسی در این سال رکورد شکسته است. مهمترین رکوردی که فوق ستاره پرتغالی در سال گذشته شکسته مربوط به علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان است.دایی با به ثمر رساندن 109 گل در دو دهه گذشته بهترین گلزن تاریخ تیم های ملی بود که رونالدو با عبور از رکورد دایی لقب آقای گلی فوتبال جهان را از آن خود کرد.
3 رکورد مسی که شکست همه مربوط به پله بود. رکورد بهترین گلزن تاریخ یک باشگاه با بارسلونا که 672 گل به ثمر رساند و رکورد پله با 646 گل شکست.

رکورد دومی که مسی شکست باز هم رکورد پله بود. پیش از این اسطوره برزیلی با به ثمر رساندن 469 گل در لیگ برزیل رکورد دار زننده بیشترین گل در یک لیگ بود. اما مسی با 474 گل در لالیگا از رکورد پله گذشت. سومین رکورد مسی شکستن رکورد تعداد گل های ملی پله بود مسی با 80 گل ملی از 78 گل پله گذشته و بهترین گلزن تاریخ قاره آمریکای جنوبی شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها