به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۳۱۱۸۶۱

یکی از کوچک‌ترین کتاب‌های جهان فروخته شد

یکی از کوچک‌ترین کتاب‌های جهان فروخته شد
گروه فرهنگی: یکی از کوچک‌ترین کتاب‌های جهان در یک حراجی به قیمت هزاران یورو فروخته شد.به گزارش ایسنا، یک کتاب با جلد چرم که ابعاد آن ۵ در ۵ میلی‌متر است و به عنوان یکی از کوچک‌ترین کتاب‌های جهان شناخته می‌شود در یک حراجی واقع در بروکسل به قیمت ۴,۲۰۰ یورو فروخته شد.
 
این کتاب نسخه‌های هلندی، انگلیسی، انگلیسی آمریکایی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و سوئدی «دعای ربانی» را دربرگرفته است.ارزش این کتاب بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو تخمین ‌زده شده بود اما یک خریدار ناشناس این اثر را در حراجی «آرنبرگ» واقع در بروکسل به قیمت ۳۵۰۰ یورو خرید تا قیمت نهایی فروش آن به ۴۲۰۰ یورو برسد.
این کتاب یکی از چندصد نسخه‌ای بود که در سال ۱۹۵۲ توسط موزه گوتنبرگ در آلمان منتشر شد. این اقدامی بود به منظور جمع‌آوری بودجه لازم برای بازسازی ساختمان این موزه پس از جنگ جهانی دوم.

این کتاب به همراه صفحات فلزی چاپ که برای ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته در حراجی ارائه شد.بر اساس معیارهای «انجمن کتاب مینیاتوری» که در ایالات متحده آمریکا مستقر است، یک کتاب مینیاتوری نباید بیشتر از سه اینچ ارتفاع، عرض یا ضخامت داشته باشد. یک کتاب با عنوان «تد کوچولو از شهر تورنیپ» که ۷۰ در ۱۰۰ میکرومتر اندازه دارد رکورد کوچک‌ترین کتاب چاپی گینس را در اختیار دارد. هر میکرومتر معادل ۰.۰۰۱ میلی‌متر است.
برچسب ها: کتاب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها