به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۳۱۱۸۷۶

بازار سوت و کور آجیل و شیرینی در اهواز

بازار سوت و کور آجیل و شیرینی در اهواز
گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و شیرینی فروشان اهواز گفت: اعضای صنف آجیل، خشکبار و شیرینی فروشان، به دلیل خالی بودن سفره مردم و کاهش توان خرید آن‌ها، امسال تدارک ضعیفی برای شب یلدا دیده‌اند.
به گزارش ایسنا، سیامک جعفری در خصوص وضعیت بازار آجیل، خشکبار و شرینی در آستانه شب یلدا در اهواز اظهار کرد: میزان فروش بازار آجیل، خشکبار و شیرینی، به صورت سالانه به دلیل افزایش قیمت این اقلام، کاهش می‌یابد و تقریبا از سفره مصرف مردم در حال خارج شدن است.

وی با اشاره به اینکه بازار آجیل و شیرینی سوت و کور شده است، افزود: میزان فروش شیرینی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ‌۵۰ درصد و میزان فروش اقلام آجیل و خشکبار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۰ در صد کاهش یافته است.رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و شیرینی فروشان اهواز گفت: در مجموع اعضای این صنف، به دلیل خالی بودن سفره مردم و کاهش توان خرید آن‌ها، امسال تدارک ضعیفی برای شب یلدا دیده‌اند.جعفری بیان کرد: در میان اقلام آجیل و خشکبار، از تخمه سیاه و نخودچی نسبت به سایر اقلام، بیشتر استقبال شده است.

وی با اشاره به معضل ایجادشده برای شیرینی‌پزها اظهار کرد: با نوسانات نرخ دلار در ماه جاری، روغن مارگارین که یکی از مواد اولیه‌های ضروری در شیرینی‌پزی است، حتی با قیمت آزاد نیز به سختی پیدا می‌شود و این موضوع به یک معضل برای شیرینی‌پزها تبدیل شده است.

رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و شرینی فروشان اهواز با اشاره به قیمت شیرینی‌های ممتاز، گفت: هر کیلوگرم کیک مغزدار ۸۵ هزار تومان، هر کیلوگرم شیرینی کره‌ای و دانمارکی ۶۰ هزار تومان، هر کیلوگرم شیرینی آجیلی خشک ۸۵ هزار تومان، هر کیلوگرم شیرینی خشک ۶۵ هزار تومان و هر کیلوگرم کیک یزدی ۳۹ هزار تومان قیمت دارد؛ قیمت شیرینی‌های درجه یک، ۱۰ درصد کمتر از قیمت ممتاز هستند و درجه دو نیز به همین نسبت از درجه یک کمتر است.
جعفری با اشاره به قیمت آجیل و خشکبار تصریح کرد: هر کیلوگرم پسته کله قوچی توچین ۳۶۰ هزار تومان، هر کیلوگرم پسته اکبری اعلا ۳۷۰ هزار تومان، هر کیلوگرم گردوی پوست کنده ۲۸۰ هزار تومان، هر کیلوگرم بادام هندی بسته به کیفیت از ۳۸۰ تا ۴۵۰ هزارتومان، هر کیلوگرم مغز بادام ایرانی از ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و هر کیلوگرم تخمه سیاه ۸۰ هزار تومان قیمت دارد.
برچسب ها: شب يلدا گرانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها