به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۳۱۲۲۲۹

استرس کاری شما را سکته می‌دهد

استرس کاری  شما را سکته می‌دهد
گروه علمی:نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، استرس کاری و نگرانی‌های مالی می‌تواند خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.محققان در سوئد بیش از ۱۰۰ هزار نفر را تحت بررسی قرار دادند و دریافتند، میان استرس و بیماری‌های قلبی عروقی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد؛ گمان می‌رود که سطوح بالای کورتیزول ناشی از استرس می‌تواند فشار خون را افزایش دهد.

متخصصان نمی‌توانند به طور قطعی پیوندی را که یافته اند توضیح دهند، یا حتی اگر سطح استرس بالا دلیل بیماری‌های قلبی عروقی باشد. با این حال، مطالعات قبلی نشان می‌دهد، سطوح بالای کورتیزول ناشی از استرس طولانی مدت می‌تواند کلسترول خون، تری گلیسیرید، قند خون و فشار خون را افزایش دهد.

کارشناسان دانشگاه گوتنبرگ می‌گویند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی با احساس استرس، مشکلات مالی و رویدادهای نامطلوب زندگی افزایش می‌یابد.نیکا روزنگرن، نویسنده این مطالعه و استاد پزشکی در دانشگاه گوتنبرگ گفت: «دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در میان افراد تحت استرس شدید می‌شود؛ اما بسیاری از فرآیندهای مختلف در بدن، مانند تصلب شرایین و لخته شدن خون ممکن است تحت تأثیر استرس قرار گیرند».

بیماری قلبی عروقی اصطلاحی برای انواع بیماری‌هایی است که بر قلب یا رگ های خونی تأثیر می‌گذارد، از جمله بیماری عروق کرونر قلب (انسداد عروق) که می‌تواند باعث حملات قلبی، سکته مغزی و غیره شود.بیماری‌های قلبی عروقی اولین علت مرگ و میر در سراسر جهان است و تخمین زده می‌شود که سالانه ۱۷.۹ میلیون جان خود را بر اثر این عارضه از دست می‌دهند. این تحقیق جدید بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده بین ژانویه ۲۰۰۳ و مارس ۲۰۲۱ است.
برچسب ها: استرس کاری سکته
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها