به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۳۱۲۳۰۸

هفته یازدهم لیگ برتر؛ دومین برد پرگل استقلال

گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال تهران در هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر برابر پدیده به پیروزی رسید تا ضمن ثبت دومین برد پرگل این فصل خود، جای سپاهان را در صدر جدول بگیرد.
هفته یازدهم لیگ برتر؛ دومین برد پرگل استقلال
هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۵ امروز جمعه با برگزاری چند مسابقه به صورت همزمان آغاز شد. در یکی از این بازی‌ها، تیم استقلال میهمان پدیده مشهد بود که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود استقلال ‏‬به پایان رسید. جعفر سلمان (۱۲)، رودی ژستد (۲۳) و آرمان رمضانی (۴۴) برای استقلال در این مسابقه گلزنی کردند. به این ترتیب استقلال ۲۵ امتیازی شد تا به صدر جدول برود و جای سپاهان را بگیرد. استقلال که پیش از این پیکان را با سه گل شکست داده بود، امروز دومین برد پرگل این فصل خود را جشن گرفت.
ترکیب استقلال و پدیده
سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، زبیر نیک نفس (روزبه چشمی)، مهدی مهدی‌پور (سبحان خاقانی)، جعفر سلمانی، امیر حسین حسین‌زاده (آرش رضاوند)، آرمان رمضانی و کوین یامگا (امیرعلی صادقی) و رودی ژستد (رضا آذری) بازیکنان استقلال در بازی با پدیده بودند.
همچنین تیم پدیده با ترکیب میلاد فرهانی، محمد حسین حیدری، مجتبی بیژن، علی طاهران (مهدی شریفی)، ابوذر صفرزاده (امیرحسین نعمتی)، ابوالفضل عکاشه (مهرداد بایرامی)، حسام پورهاشم، میلاد کمندانی، مسعود زائر کاظمین، رحمان جعفری (صادق صادقی) و محمدرضا فلاحیان برابر استقلال به میدان رفت.
نیمه نخست؛ کار پدیده تمام شد
تیم استقلال در همان نیمه نخست بازی هجومی را به نمایش گذاشت و خیلی زود توسط جعفر سلمانی به گل برتری رسید. ضربه سلمانی به سمت دروازه پدیده چندان محکم نبود اما توپ از زیر دست میلاد فراهانی دروازه بان پدیده رها و به گل نخست بازی تبدیل شد. در دقیقاً ۲۳ این بار نوبت رودی ژستد مهاجم خارجی استقلال بود تا با پاس در عرض سلمانی و با استفاده از به هم ریختگی خط دفاعی پدیده، گل دوم را به ثمر برساند. این نخستین گل ژستد در این فصل برای استقلال بود. هرچند پدیده با هدایت سیدداوود سیدعباسی برای جبران گل‌های خورده حملاتی روی دروازه استقلال انجام داد اما این حملات زهر کافی نداشت. با این حال استقلال هم دست از بازی هجومی بر نداشت و در دقیقه ۴۴ با ضربه سر آرمان رمضانی موفق شد گل سوم را وارد دروازه میزبان کند تا با برتری قاطع راهی رختکن شود.
نیمه دوم؛ استقلال برتری را مدیریت کرد
در نیمه دوم استقلال بازهم به حملاتش ادامه داد اما پدیده تیم خطرناک‌تری نشان داد. سرعت بازی در مقایسه با نیمه نخست به مراتب بالاتر بود و هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی به دست آوردند. شوت دیدنی امیرحسین حسین‌زاده در دقیقه ۶۲ با واکنش دروازه‌بان پدیده راهی کرنر شد. بهترین موقعیت تیم پدیده هم در دقیقه ۶۷ رقم خورد؛ جایی که شوت برگردان بازیکن پدیده توسط حسین حسینی دروازه بان استقلال مهار شد و راهی به دروازه نیافت. در ادامه استقلال بازی و برتری خود را مدیریت کرد تا با کمترین چالش بازی را به پایان برساند. البته در دقیقه ۸۸ بازی و در پی اخراج مسعود زائر بازیکن پدیده، لحظاتی بین بازیکنان دو تیم تنش ایجاد شد که این قائله ختم به خیر شد.
اخطاری‌های مسابقه
میثم حیدری داور این مسابقه به علی طاهران و مهدی شریفی از پدیده و سیاوش یزدانی، عارف آقاسی محمدحسین مرادمند از استقلال کارت زرد نشان داد. همچنین داوود سیدعباسی سرمربی و مسعود زائر (دو کارت زرد) بازیکن پدیده هم با دریافت کارت قرمز اخراج شدند.
سایر نتایج
در دیگر دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال که از ساعت 15 برگزار شد تیم‌های هوادار، نفت مسجدسلیمان و نساجی مقابل حریفان‌شان پیروز شدند.
آلومینیوم اراک صفر - گل‌گهر سیرجان صفر
داور: بیژن حیدری کمک‌داوران: علیرضا ایلدروم- فرهاد فرهادپور
کارت زرد: رضا شکاری و آرمین سهرابیان از گل‌گهر، محمد علی‌نژاد از آلومینیوم اراک
آلومینیوم اراک 21 امتیازی شد و در جایگاه سوم باقی ماند. گل‌گهر نیز 13 امتیازی شد.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
هوادار تهران 1 - تراکتور تبریز صفر
داور:  سیدرضا مهدوی کمک‌داوران: امیررضا آشور ماهانی- احد سلطانی
کارت زرد: سپهر روزی‌طلب از هوادار، اکبر ایمانی از تراکتور
کارت قرمز: مدیر رسانه‌ای هوادار - هادی محمدی از تراکتور
گل: محمدجواد محمدی (58)
هوادار با 12 امتیاز دهم و تراکتور با 11 امتیاز یازدهم شدند.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
نفت مسجدسلیمان 2 - فجرسپاسی صفر
داور:  محمدحسین ترابیان کمک‌داوران: محمد عطایی- امیرمحمد داودزاده
کارت زرد: محمد بلبلی از نفت مسجدسلیمان
گل: محمد بلبلی (35) و میرهادی میرجوان (38) 
نفت مسجد سلیمان با این پیروزی 10 امتیازی شد و به رده چهاردهم جدول رده‌بندی رسید. فجرسپاسی هم با این شکست 10 امتیازی ماند و در رده سیزدهم قرار گرفت.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
مس رفسنجان 1 - نساجی مازندران 2
داور: ناصر جنگی کمک‌داوران: ایوب غلامزاده- حسین گلشنی
کارت زرد: عقیل کعبی و محمد ربیعی(سرمربی) از مس رفسنجان - مسعود  شجاعی، علی آل کثیر و علیرضا حقیقی از نساجی مازندران
کارت قرمز: محمد ربیعی
گل: رضا جعفری(39) - گادوین منشا (73-پنالتی)، حامد شیری (82- پنالتی)، حامد شیری (82-پنالتی)‌
مس رفسنجان با قبول شکست خانگی 18 امتیازی باقی ماند تا تیم پنجم جدول باشد. نساجی نیز با این برد شیرین، 14 امتیازی شد و خودش را به پله هشتم رساند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها