به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۳۱۲۳۲۰

خطر خشکی چشم برای کاربران تلفن همراه

خطر خشکی چشم برای کاربران تلفن همراه
گروه علمی: بسیاری از افراد عادت دارند ساعت‌ها به مانیتور رایانه و نمایشگر تبلت یا صفحه نمایش تلفن همراه خود خیره شوند، اما این افراد نمی‌دانند که در خطر ابتلا به یک مشکل جدی قرار دارند.بعد از اینکه تمام روز برای کار به صفحه مانیتور خیره شدید شاید دیگر نتوانید گریه کنید یا حتی در خطر از دست دادن بینایی قرار بگیرید و این یعنی شما به سندرم خشکی چشم مبتلا شده اید.

یک کاربر تیک تاک، اخیرا گفته است که پس از خیره شدن در تمام روز به صفحه نمایش برای کار و تفریح، دیگر نمی‌تواند گریه کند و با وجود این که فقط ۲۱ سال سن دارد، دچار مشکلاتی جدی شده است. یک بینایی‌شناس به زارا پریرا گفته است که دیگر نمی‌تواند اشک تولید کند و باید هر روز کمپرس گرم روی چشم‌هایش بگذارد.

خشکی چشم "هیچ درمانی" ندارد و گفت که دلیل آن "استفاده بیش از حد از صفحه نمایش" است، نه موضوعی ژنتیکی. سندرم خشکی چشم یک بیماری شایع است که در آن چشم شما نمی‌تواند روان کننده کافی تولید کند.
بسیاری از افرادی که از آن رنج می‌برند نمی‌توانند گریه کنند. علائم شامل خارش، درد، تاری دید و قرمزی است. این می‌تواند ناشی از نگاه طولانی مدت بدون وقفه به صفحه نمایش کامپیوتر، استفاده از لنز‌های تماسی یا سیگار کشیدن باشد. این عارضه همچنین می‌تواند به دلیل گذراندن وقت بیش از حد در مناطق دارای تهویه مطبوع یا باد سرد بیرون باشد.همیشه چشمان خود را تمیز نگه دارید، هنگام استفاده از رایانه استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید.
برچسب ها: خشکی چشم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها