به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۱۲۴۳۶

تنفس هوای مطلوب در پایتخت

تنفس هوای مطلوب در پایتخت
گروه جامعه: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،‌ کیفیت هوای پایتخت امروز(۴ دی ماه) در محدوده پاک و قابل قبول است.به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۴ دی ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول و پاک قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است. با تداوم ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر و گاهی تا نسبتاً شدید در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم است.
 
با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت شنبه (۴ دی ماه) برقراری وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.صبح فردا (۵ دی ماه) افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد خواهد شد. کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.
با برقراری شرایط پایدار جو و کاهش تندی باد تا ساعات پایانی یکشنبه (۵ دی ماه) و با افزایش ترافیک، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود که برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد را به‌ دنبال خواهد داشت.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۵ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها