به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۳۱۲۸۱۹

جزییات قیمت روز خودرو در بازار

جزییات قیمت روز خودرو در بازار
گروه اقتصادی: رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در بازار خودرو موضوع نقل و انتقال اسناد خودرو است، اختلاف بین نیروی انتظامی و سردفترداران هنوز پابرجا بوده و برای مردم تعیین تکلیف نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا قندی در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: قیمت‌های خودروها بالا بوده و به همین دلیل بازار شاهد کاهش فروش و رکود است. از آنجا که به پایان سال نزدیک هستیم؛ برخی از مصرف‌کنندگان هم منتظر مدل‌ سال 1401 هستند و خرید خود را تا آن زمان به تعویق انداخته‌اند.

وی افزود: اختلاف قیمت کارخانه و بازار به خصوص در مورد پژو پارس و تیوفایو و پژو 207 همچنان زیاد است. اگر ایران خودرو هم بتواند قیمت را به قیمت بازار نزدیک کند، دلالی و سوداگری در بازار کمتر می‌شود. تا اختلاف قیمت دوبرابری وجود دارد عملا رانت هم برقرار است.

وی با اشاره به نرخ روز خودرو گفت: قیمت پژو پارس در بازار 280 میلیون تومان، پژو پارس تیوفایو 340 میلیون تومان، پژو 207 دنده‌ای پانامورا 370 میلیون تومان، رانا پلاس 265 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 حدود 272 میلیون تومان، شاهین 340 میلیون تومان، پراید 131 مدل سال 99 حدود 160 میلیون تومان، تیبا صندوقدار 177 میلیون تومان، تیبا 2 حدود 183 میلیون تومان، کوییک 194 میلیون تومان، کوییک R میانگین 198 میلیون تومان، نیسان بنزینی 273 میلیون تومان، نیسان دوگانه‌سوز آپشنال 305 میلیون تومان، مزدا تک‌کابین 280 میلیون تومان، دنا پلاس 395 میلیون تومان و دنا پلاس اتوماتیک 515 میلیون تومان است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان متذکر شد: در مورد شاهین قیمت بازار از قیمت کارخانه ارزان‌تر است. این خودرو در شرکت 346 میلیون تومان فروخته می‌شود اما در بازار 340 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. یعنی دیگر کسی برای قرعه‌کشی سایپا به سراغ شاهین نخواهد رفت و این فشار از روی این خودرو برداشته شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: قیمت خودروهای خارجی وابستگی زیادی به قیمت ارز دارد، به دلیل رسیدن نرخ ارز به 30 هزار تومان، قیمت خودروهای خارجی هم بالا است و خریدار زیادی برای این نوع خودروها در بازار نیست. برای خودروهایی که تا یک میلیارد تومان قیمت دارند خریدار وجود دارد اما قیمت که بیشتر از 1 میلیارد تومان می‌شود تعداد خریداران کم است.

قندی همچنین خاطرنشان ساخت: یکی از مشکلات اساسی در بازار خودرو موضوع نقل و انتقال اسناد خودرو است، اختلاف بین نیروی انتظامی و سردفترداران هنوز پابرجا بوده و برای مردم تعیین تکلیف نکرده‌اند. امیدورایم که هرچه زودتر مردم را از سردرگمی و گرفتاری نجات دهند.
برچسب ها: قیمت خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها