به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۳۱۳۱۲۴
مهلت 4 هفته‌ای به ایران در مذاکرات وین؟

امیرعبداللهیان: در حال مذاکره بر نقاط اختلافی در وین هستیم

گروه بین‌الملل: برخی منابع دیپلماتیک در وین خبر داده‌اند، اگر طرف‌های مذاکره‌کننده تا پایان ماه ژانویه، به توافقی دست پیدا نکنند، مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» به پایان خواهد رسید.
امیرعبداللهیان: در حال مذاکره بر نقاط اختلافی در وین هستیم
خبرنگار شبکه «العربیه» در وین، امروز سه‌شنبه، به نقل از برخی منابع دیپلماتیک حاضر در محل این مذاکرات خبر داده است که برنامه هسته‌ای ایران نسبت به سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. دیپلمات‌ها در این زمینه تصریح کرده‌اند: «اگر ظرف 4 هفته به توافقی نرسیم، این یعنی توافقی دیگر در کار نخواهد بود.» به گفته این دیپلمات‌ها، ایران با جدیت در این مذاکرات حضور دارد و خواهان فروش نفت خود است. اما این دیپلمات‌ها از جاه‌طلبی‌های ایران ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند: « نمی‌دانیم چه درخواست‌های دیگری نیز ارائه خواهند داد.»
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز روز گذشته تاکید کرده بود که مذاکرات وین می‌باید به نقطه‌ای برسد که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شده و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران واریز شود. این دیپلمات‌ها در ادامه، موضوع ضمانت‌های درخواستی ایران را «پیچیده» عنوان کرده و گفته‌اند، هنوز نمی‌دانند چگونه این مساله را حل کنند. دور هشتم مذاکرات وین در حالی آغاز شد که کشورهای اروپایی عضو برجام از روند دور پیشین این‌ گفت‌وگوها ابراز ناامیدی کرده‌ بودند.
وزیر خارجه ایران امروز گفت، کشورهای شرکت‌کننده در مذاکرات وین، بر سر «موضوعات پرانتزی» دو سند ارائه‌شده در این مذاکرات، اختلاف نظر داشته و در این خصوص در حال رایزنی هستند. حسین امیرعبداللهیان، با اشاره به «نقاط اختلافی» بین ایران و دیگر طرف‌های این مذاکرات گفت، ایران در متن پیشنهادی خود به این مذاکرات، مطالبی را «در داخل پرانتز» قرار داده که از سوی دیگر کشورها با مخالفت مواجه شده است.
او در ادامه گفت، دستیابی به یک «توافق خوب برای همه طرف‌ها» در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر بوده و به گفته او، «این مذاکرات در مسیر خوبی قرار دارد.» عبداللهیان پیشتر در نشستی خبری گفته بود، پیش‌نویس دور ششم مذاکرات در ماه ژوئن سال جاری «کنار گذاشته‌شده» و مذاکره‌کنندگان اکنون دو سند با عنوان سند «یک دسامبر» و سند «15 دسامبر» روی میز خود دارند.
 

۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۲۰:۵۸
حدود شش ماه از زمان آقای رییسی می‌گذرد و وقت را به بطالت وبه عنوانی مختلف گذراندن حالا ۴هفته مهلت دارند همیشه دقیقه ۱۲۰به فکر میوفتن منافع ملی کیلو چند (380858)
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۰۱:۱۳
یادم میاد که زمان برجام هم چنین اوضاع‌ای بودکه منجر به توافق شد.وقتی‌ به جزئیات اختلاف برسند یعنی اینکه احتمال توافق زیاد هست،اما مشکل این غنی سازی بسیار پر سرعت ایران هست که هیچ دلیلی‌ نداره جز از دست رفتن فرصت برای ایران برای توافق درست .چیز دیگه‌ای که نمیفهمیم اینه که بازرس‌های آژانس که اونجا هستن در ایران دیگه کدوم ساخت بمب؟ پروپاگاندا‌های رسانه‌های دنیا چی‌ هست؟ تازه اگر ایران بمب هم بسازه ،۱ دونه به چه درد میخوره؟حداقل ۱۰ تا می‌خواد تا بشه مثل کشور قحطی زده کره شمالی بتونه بگه زراد خانه (380863)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها