به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۳۱۳۲۸۷
تا سال ۲۰۲۵

صنعت سینمای عربستان یک‌میلیارددلاری می‌شود

گروه هنری: مقامات در عربستان سعودی برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای ایجاد زیرساخت‌های سینمایی را شروع کرده‌اند.
صنعت سینمای عربستان یک‌میلیارددلاری می‌شود
به نوشته ایندیپندنت، هنگامی‌که عربستان سعودی در اواخر سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که برای نخستین بار در ۳۵ سال گذشته سینماهای خود را باز می‌کند، هیجان زیادی نمایش‌دهندگان، پخش‌کنندگان بین‌المللی و استودیوهای هالیوودی را که بازار جدیدی مالامال از فرصت‌های تازه پیش روی خود می‌دیدند، در بر گرفت. نکته مهم این است که ۷۰ درصد از جمعیت ۳۴ میلیونی عربستان سعودی زیر ۳۰ سال هستند و می‌توان روی پول خرج کردن آن‌ها حساب کرد. بر اساس داده‌های کام‌اسکور (Comscore شرکت اندازه‌گیری و تحلیل رسانه‌ای آمریکایی) از آوریل ۲۰۱۸ تا اواخر دسامبر سال جاری، درآمد حاصل این بخش در عربستان به بیش از ۴۵۴ میلیون دلار رسید. انتظار می‌رود صنعت سینمای عربستان سعودی تا سال ۲۰۲۵، یک میلیارد دلاری شود.
 حتی با وجود تعطیلی‌های ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰، در این سال شاهد افزایش ۲۶ درصدی درآمد سینما نسبت به سال ۲۰۱۹ بودیم. درآمد این صنعت در سال جاری میلادی نیز با افزایش ۸۵ درصدی به حدود ۲۳۰ میلیون دلار رسیده است. عربستان در حال حاضر رتبه ۱۴ بازار جهانی را به خود اختصاص داده، اگرچه باید تاثیر کووید-۱۹ در جاهای دیگر را نیز در نظر داشت.
مقامات در عربستان سعودی برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای ایجاد زیرساخت‌های سینمایی را شروع کرده‌اند. شرکت Vox مستقر در امارات اخیرا پانزدهمین سالن مالتی‌پلکس (مجموعه سینمایی سینما با چندین صفحه در یک مجموعه واحد) خود را در عربستان سعودی افتتاح کرد و اکنون دارای ۱۵۴ پرده نمایش در این کشور است، درحالی‌که Muvi به‌تازگی هجدهمین سایت خود را افتتاح کرده است. غول نمایشگاهی AMC نیز با حدود ۶۵ پرده نمایش در بازار فعال است. اگر عربستان سعودی در سال‌های آینده با همین سرعت به رشد خود ادامه دهد، تاثیر بیشتری بر «باکس آفیس» (گیشه) جهانی فیلم‌ها خواهد داشت. 
 
برچسب ها: عربستان سعودی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها