به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۳۱۳۳۱۴

چهره سارق در ذهن مالباخته نمی‌ماند

چهره سارق در ذهن مالباخته نمی‌ماند
گروه حوادث: همه چیز علیه آنهاست. تصاویر دوربین‌های مداربسته، لحظه سرقت توسط آنها را ثبت کرده است. همان لباس‌هایی را به تن دارند که در زمان سرقت پوشیده بودند و حتی شکات هم آنها را شناسایی کرده‌اند، اما بازهم مرغ‌شان یک پا دارد. می‌گویند ما در این سرقت‌ها هیچ نقشی نداشته‌ایم و چهره و تصویر خودشان را هم کتمان می‌کنند.

یکی از شکات که در مقابل هر سه نفرشان ایستاده، با اشاره به متهمی‌که در میان دو همدست دیگر خود قرار دارد، می‌گوید: همین آقا بود که با چاقویی که داشت به سر من ضربه زد. داشتم با تلفن صحبت می‌کردم که دو موتورسیکلت که یکی از آنها دو ترک‌نشین و دیگری تک‌سرنشین بود، به سمتم آمدند. مقاومت کردم که یکی از آنها با چاقو به من ضربه زد و پس از سرقت گوشی تلفن همراهم متواری شدند. حرف‌ها و اظهارات شکات هم کارساز نبود و آنها همچنان اصرار داشتند که بی‌گناه هستند.سعید سردسته این باند سرقت گوشی قاپی است، اگرچه اعترافی برای سرقت ندارد اما به جرمی دیگر اعتراف کرده است. این هفته رودرروی او نشستیم و او از جرایمش گفت.

شکات تو را شناسایی کرده‌اند و تصویر دوربین‌ها هم همین مطلب را تایید می‌کند. بازهم می‌گویی سرقت نکرده‌ام؟
مطمئنا اشتباه می‌کنند، وقتی از فردی سرقت می‌کنند، مالباخته به قدری استرس دارد که چهره را به خاطر نمی‌آورد. شاید هم شبیه سارق گوشی‌شان هستم و از بخت بد می‌گویند که سرقت را من انجام داده‌ام. من اصلا خلافم گوشی نیست.

4 سابقه کیفری برای سرقت گوشی داری. چطور می‌گویی که خلافت گوشی نیست؟
بیشترسوابقم مواد بوده، یک مورد سرقت گوشی داشتم، آن هم اتفاقی بود. تخصص خلاف من گوشی نیست.

تخصص خلافت چیست؟
من در کار حشیش هستم. تا به حال هر بار هم بازداشت شده‌ام به خاطر حشیش‌ فروشی بوده است.

چند وقت است این کار را می‌کنی؟
حسابش از دستم در رفته. 15 سالم بود که این کار را شروع کردم الان هم حدود 20 سالم هست. حساب کنید خودتان ببینید چند سال است این کار را می‌کنم.

چرا سراغ مواد فروشی رفتی ؟
چرا ندارد! وقتی پول نباشد مجبوری دست به کار خلاف بزنی. دوستی داشتم که در پارک مواد فروشی می‌کرد. به من پیشنهاد داد و گفت کار پردرآمدی است. من هم که اوضاع مالی بدی داشتم، تصمیم گرفتم این کار را شروع کنم.

درآمدت خوب است؟
قبل از تحریم‌ها و گرانی‌ها اوضاع بهتر بود؛ اما الان هم بد نیست. روزی 300 تا 500 هزار تومان درآمد دارم.

خودت چه موادی مصرف می‌کنی؟
من؟ حتی سیگار هم نمی‌کشم. اعتیاد وحشتناک‌ترین چیز در دنیاست، پولدار باشی و معتاد بدبختی، چه برسد به این‌که بی‌پول باشی و معتاد. من اصلا هیچ موادی مصرف نمی‌کنم.

پس چرا مواد می‌فروشی؟
به هر حال هر کسی برای رسیدن به پول یک کاری را انتخاب می‌کند، انتخاب من هم مواد فروشی بود.
مرجع : روزنامه جام جم
برچسب ها: سرقت حوادث
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها