کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وعده تازه رئیسی برای توقف گرانی‌ها

10 دی 1400 ساعت 10:51


گروه اقتصادی: رییس جمهور گفت: گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد، گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته‌است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.

سید ابراهیم رییسی روز جمعه در دومین روز سفر خود به استان قم در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، اظهار داشت: دولت سیزدهم برای کنترل تورم اقداماتی انجام داده و در کنار آن برخی از فعالیت‌های تورم زا را متوقف کرده است و بر اساس همین تصمیم‌ها شاهد روند کاهشی تورم هستیم.
وی اقدامات و برنامه های دولت در مسیر کنترل بیماری کرونا را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: دولت سیزدهم در حالی دولت را تحویل گرفت که روزانه ۷۰۰ نفر فوتی داشتیم، اما با اقدامات صورت گرفته این روند به خوبی مهار شده‌است. با سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور وضعیت مطلوبی نسبت به دیگر کشورها داریم و آمار فوتی‌ها به مراتب کم شده است.
رییس جمهور با تاکید بر ضرورت اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی قم خاطرنشان کرد: طرح‌های نیمه‌تمام، بیکاری و مشکل مسکن از عمده‌ترین مشکلات مردم است که در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
آیت الله نوری همدانی نیز در این دیدار با بیان اینکه همه مردم به دولت سیزدهم امیدوارند و منتظر گام‌های مثبت این دولت هستند، ادامه داد: دیرکرد یک نوع ربا و حرام است، اما در بانک‌ها اعمال می‌شود و از مردم اخذ می‌شود.
وی با تاکید بر نظارت بیشتر بر بانک‌ها و فعالیت‌های بنگاه های اقتصادی، تصریح کرد: در اسلام پول در برابر کار پرداخت می‌شود، ولی در ربا زایش پیدا می‌کند و پول در برابر پول پرداخت می‌شود که این اصلا مورد پذیرش اسلام نیست.
آیت الله نوری همدانی بر استفاده دولت سیزدهم از مدیران باتجربه تاکید کرد و گفت: اداره امور را باید مسئولانی به دست بگیرند که از تجربه کافی برخوردارند تا مردم هم خیالشان راحت شود.
وی توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در ساختار مملکت ما باید این فریضه واجب بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد.
 


کد مطلب: 313510

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/313510/وعده-تازه-رئیسی-توقف-گرانی-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir