به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۳۱۳۵۲۶

فراخوان در آلمان برای چیرگی بر کرونا

فراخوان در آلمان برای چیرگی بر کرونا
گروه بین الملل: اولاف شولتس در پیامی به مناسب فرارسیدن سال نو از شهروندان خواست با انسجام زمینه غلبه نهایی بر پاندمی را فراهم کنند. صدراعظم آلمان همچنین از مردم خواست نسبت به اعمال محدودیت‌های کرونایی تفاهم نشان دهند.
اولاف شولتس در نخستین پیام سال نو خود به عنوان صدراعظم آلمان از شهروندان خواست با انسجام و همبستگی همه اقدام‌های لازم را انجام دهند تا پیروزی نهایی در مقابله با پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۲ ممکن شود.این سیاستمدار سوسیال دموکرات با اشاره به گسترش پرشتاب سویه اومیکرون ویروس کرونا، شهروندان را فراخواند از هر امکانی برای دریافت واکسن استفاده کنند.
شولتس همچنین از مردم خواست نسبت به محدودیت‌های اعمال شده پس از تعطیلات کریسمس، از جمله در مورد ارتباط‌های شخصی تفاهم نشان بدهند.
موسسه روبرت کخ، مرجع رسمی گردآوری و انتشار آمار کرونا در آلمان بامداد جمعه، ۳۱ دسامبر (دهم دی) اعلام کرد شاخص ابتلا در این کشور، که نشانگر موارد ابتلا به ازای صد هزار نفر طی هفت روز است، برای دومین روز پیاپی صعودی بوده است.بر پایه اعلام این موسسه شاخص ابتلا در شبانه‌روز منتهی به بامداد جمعه با افزایش حدود هفت و نیم واحد به نسبت روز قبل به نزدیک ۲۱۵ رسیده است.
در شبانه‌روز گذشته ۴۱ هزار و ۲۷۰ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید۱۹ در آلمان شناسایی شده که نسبت به روز قبل تفاوت قابل توجهی نداشته است.موسسه روبرت کخ می‌گوید با توجه به تعطیلات کریسمس این احتمال که اداره‌های بهداشت ایالتی تمام آمار کرونا را گردآوری و ارائه نکرده‌ باشند، منتفی نیست و موارد جدید ابتلا به کرونا می‌تواند بیشتر از ارقام اعلام شده در روزهای اخیر باشد.صدراعظم آلمان در پیام فرارسیدن سال ۲۰۲۲ تاکید کرد که برای رسیدن به اهداف اقلیمی تدوین شده و بی‌نیازی از مصرف سوخت‌های فسیلی تا حداکثر ۲۵ سال دیگر اقدام مشترک همه شهروندان ضروری است.اولاف شولتس می‌گوید سال ۲۰۲۱ به خاطر اوج گرفتن شیوع کرونا برای همه سالی بسیار چالش‌برانگیز بود و همه فشار پاندمی و محدودیت‌های عمیق اعمال شده به خاطر آن را تا مغز استخوان احساس می‌کنند.
او همچنین به برخی حوادث طبیعی از جمله سیل شدید در برخی ایالت‌ها اشاره کرد و گفت واکنش همگانی به این چالش‌ها یک پیام مسرت‌بخش دارد و آن این که: «ما در آلمان به عنوان یک جامعه قاطعانه با این چالش‌ها روبرو شدیم.»
صدراعظم آلمان می‌گوید در سالی که آغاز می‌شود یکی از کارهایی که در کنار مقابله موثر با پاندمی باید انجام شود گذاشتن سنگ بنای پیشرفت آلمان است تا یک دهه آینده دوران جهش و شکوفایی باشد.
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها