به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۳۱۳۶۰۷

نحوه انتخاب رنگ برای اتاق خواب

گروه کسب و کار: انتخاب پالت رنگی مناسب برای اتاق خواب کار راحتی به نظر میرسد، تا زمانی که از زیاد بودن تعداد گزینه‌های موجود گیج میشویم. تنها قانونی که برای انتخاب پالت رنگی وجود دارد، این است که هیچ قانونی وجود ندارد! مهمترین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که رنگهای اتاق خواب باید حال شما را خوب کنند باعث شادی و آرامش تان بشوند. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب رنگ برای اتاق خواب آشنا کنیم. با ما همراه باشید!
نحوه انتخاب رنگ برای اتاق خواب
چگونه یک رنگ مناسب برای اتاق خواب خود انتخاب کنیم؟
برای اینکه متوجه بشوید چه رنگی برای اتاق خواب شما مناسبتر است، به رنگهایی که معمولا دوست دارید بپوشید، محیطهایی که دوست دارید در آنها وقت بگذرانید و سرگرمی‌هایی که از آن لذت میبرید فکر کنید. کدام رنگها با چیزهایی که دوست دارید بیشتر مرتبط هستند؟ این رنگها دقیقا همان رنگهایی هستند که حال شما را خوب میکنند و باعث میشوند فضای اتاق خواب، رنگ و بویی از ویژگی‌های شخصیتی شما به خود بگیرد. در مرحله بعدی، میتوانید با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص شبیه‌سازی، این رنگها را در اتاق خواب خود امتحان کنید و ببینید که آیا از ترکیب حاصل راضی هستید یا نه. اگر راضی بودید، میتوانید دست به کار شوید و رنگ‌های مورد علاقه خود را در فضای اتاق خواب به کار ببرید.
 
خاطرات لذتبخش خود را به یاد آورید
یک راه دیگر برای انتخاب کردن رنگهای مناسب اتاق خواب این است که به خاطرات لذتبخش خود فکر کنید. ما در کافه نقاشی (paintingcafe) در کنار شما هستیم تا بهترین خدمات نقاشی ساختمان را به شما ارایه کنیم. چه سفرهایی و چه جاهایی باعث شدند شما خوشحال بشوید؟ لب ساحل یا جنگل؟ اگر بتوانید روح این مکانها را در فضای اتاق خواب خود حفظ کنید، دیگر نیازی نیست که برای داشتن حس خوب دائما به سفر بروید. به عنوان مثال، اگر رنگهای آبی و کرم ساحلی را دوست دارید، میتوانید از این پالت رنگی در اتاق خواب استفاده کنید تا فضای لب دریا را برای شما تداعی کنند. یا اگر به فضای جنگل و رنگ‌های طبیعی علاقه دارید، میتوانید در اتاق خواب خود از لوازم چوبی در کنار رنگ سبز استفاده کنید؛ مثلا یک تخت چوبی، با سرویس خوابی به رنگ سبز، و کوسن‌هایی به رنگ زرد و نارنجی، که تداعی‌کننده نور آفتاب در لا به لای برگ‌های درختان جنگل هستند.
یادتان باشد که هیچ قانونی وجود ندارد، پس اگر چند پالت رنگی با خاطرات شما گره خورده است و نمی توانید از بین آنها انتخاب کنید، میتوانید از هرکدام از آنها در یک اتاق از خانه استفاده کنید.
 
در کنار رنگ‌های خنثی از رنگ‌های خیره‌کننده استفاده کنید
اگر دوست دارید فضای اتاق خواب کمی رنگ و لعاب داشته باشد، میتوانید در کنار رنگ‌های خنثی، از یک رنگ خیره‌کننده استفاده کنید. رنگهای خنثی بر اساس رنگی که در کنار آنها قرار میگیرد، میتوانند گرم یا سرد باشند. به همین دلیل به راحتی میتوانید با رنگهای مختلف بازی کنید تا زمانی که به پالت رنگی دلخواه خود برسید. به عنوان مثال، رنگ خاکستری تیره را در نظر بگیرید. زمانی که این رنگ در کنار یک رنگ سرد مثل آبی تیره قرار میگیرد، فضای آرامبخش اقیانوس را برای بیننده تداعی میکند. زمانی که در کنار رنگهای گرم مثل زرد و نارنجی قرار میگیرد، یادآور انرژی و گرمای طبیعت است.
قسمتهایی از اتاق خواب مثل شومینه یا درب اتاق، بهترین جا برای استفاده از یک رنگ متفاوت و برجسته هستند. علاوه بر این شما میتوانید لوازم جانبی مثل صندلی، کشو، کمد یا حتی قاب عکس روی میز و لبه‌های پنجره اتاق خود را به همین رنگ انتخاب کنید. همین تغییرات کوچک باعث میشوند که فضای اتاق به شکلی دوست‌داشتنی تغییر کند.
 
از توناژهای متفاوت یک رنگ استفاده کنید
اگر طرفدار سادگی و پالتهای تک رنگ هستید، میتوانید در اتاق خواب خود از توناژهای مختلف یک رنگ در کنار هم استفاده کنید. دیوارهای دو رنگ، به تنهایی و حتی بدون استفاده از آثار هنری نیز زیبا و منحصر به فرد هستند. اگر دوست دارید فضای اتاق خواب بزرگتر از حالت عادی به نظر برسد، بهتر است که از توناژهای روشنتر در قسمتهای بالاتر دیوار اتاق استفاده کنید.
برای ایجاد تنوع، میتوانید حد فاصل بین دو رنگ دیوار و قاب پنجره را با یک نوار نازک رنگی بپوشانید. علاوه بر این، نیازی نیست که دیوارهای دو رنگ حتما متقارن باشند. به همین دلیل میتوانید به راحتی عرضها و ارتفاعهای مختلف را امتحان کنید و ترکیبهای خلاقانه و منحصر به فردی ایجاد کنید. استفاده کردن از اشکال هندسی با رنگهای متضاد نیز میتواند گزینه خوبی باشد.
برای اینکه مطمئن بشوید رنگ مناسبی را برای دیوار اتاق خواب خود انتخاب کرده‌اید، میتوانید قبل از شروع رنگ‌آمیزی، یک کاغذ سایز A4 را با رنگ مورد نظر رنگ کنید و کمی صبر کنید تا کاملا خشک بشود. سپس آن را روی دیوار اتاق خواب آویزان کنید و تصمیم بگیرید که آیا این رنگ را روی دیوار دوست دارید یا نه.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها