به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۳۱۳۶۲۷

توافق اسرائیل و آمریکا بر سر معامله تسلیحات

توافق اسرائیل و آمریکا بر سر معامله تسلیحات
گروه بین الملل: اسرائیل می‌گوید توافق خرید ۱۲ هلیکوپتر لاکهیدمارتین و دو هواپیمای بوئینگ سوخت‌رسان را با آمریکا به امضا رسانده است. اسرائیل بر تحویل هواپیماهای سوخت‌رسان تأکید دارد، اما آمریکا می‌گوید تا پیش از سال ۲۰۲۴ امکان‌پذیر نیست.
وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد بر سر معامله میلیاردی خرید تسلیحات با آمریکا به توافق رسیده است. این توافق شامل خرید ۱۲ فروند هلیکوپتر CH-53K ساخت شرکت لاکهیدمارتین و دو فروند هواپیمای سوخت‌رسان KC-46 ساخت بوئینگ می‌شود و قرارداد آن به امضا رسیده است. ارزش این معامله تسلیحاتی ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون یورو برآورد می‌شود. گفته می‌شود اولین هلیکوپترها در سال ۲۰۲۶ تحویل داده خواهند شد.چندی پیش روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود که اسرائیل از آمریکا خواسته است در تحویل هواپیماهای سوخت‌رسان تعجیل به عمل آورد.
این روزنامه می‌افزاید، این امر می‌تواند برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران نقشی تعیین‌کننده ایفا کند. با این حال مقامات آمریکایی گفته‌اند، غیرممکن است بتوان تا پیش از سال ۲۰۲۴ هواپیماهای سوخت‌رسان را آماده ساخت.اسرائیل موجودیت خود را در برابر یک ایران مسلح به سلاح‌هسته‌ای در خطر می‌بیند.هم‌اکنون در وین مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی در جریان است، با این هدف که دو کشور ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ موسوم به برجام بازگردند.نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در اوایل دسامبر ۲۰۲۱ از نمایندگان قدرت‌های جهانی سهیم در این مذاکرات خواست، رویکردی قاطع در برابر جمهوری اسلامی ایران در پیش گیرند.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها