به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۳۱۳۷۱۹

ماموریت‌ های فضایی مورد انتظار در سال ۲۰۲۲

ماموریت‌ های فضایی مورد انتظار در سال ۲۰۲۲
گروه علمی:در این گزارش به سه ماموریت فضایی که در اوایل سال ۲۰۲۲ انجام می‌ شود، اشاره شده است.
همه گیری کرونا و اوضاع نا به‌ سامان هوایی بسیاری از مأموریت‌های فضایی را به‌ تعویق انداخت. به همین علت پیش بینی می‌شود سازمان‌های فضایی همچون ناسا و اسپیس ایکس در سال جاری برخی از ماموریت‌های که به تعویق افتاده را انجام دهند.  همان طور که می‌دانید، سال گذشته شاهد تعداد زیادی از ماموریت‌های هیجان‌انگیز به فضا بودیم. براساس گزارش‌ها امسال نیز ماموریت‌های مهم فضایی در ماه‌های اول سال انجام می‌گیرد. به همین منظور ما در ادامه این مطلب به سه ماموریت فضایی که در آینده نه چندان دور صورت می‌گیرد، پرداخته ایم.
ماموریت‌های فضایی که در اوایل امسال انجام می‌ شود

پرواز آزمایشی مداری سفینه Space X
اسپیس ایکس موشک استارشیپ را برای اولین پرواز آزمایشی مداری خود آماده کرده و اکنون در انتظار مجوز از اداره هوانوردی فدرال است. پیش بینی می‌شود در پایان فوریه اعلامیه‌ای منتشر شود که اگر به نفع اسپیس ایکس باشد، یک یا دو هفته بعد از انتشار اعلامیه  شاهد پرتاب این موشک به سمت فضا خواهیم بود.

براساس گزارش‌ها ارتفاع موشک استارشیپ و پرتابگر سوپر هوی روی هم ۳۹۴ فوت (۱۲۰ متر) بوده که حدود ۹ متر بلندتر از موشک SLS ناسا ساخته شده است. توانایی رانش فوق العاده این موشک حدود ۱۶ میلیون پوند، خواهد بود. به گفته توسعه دهندگان، استارشیپ دو برابر موشک زحل V که پنج دهه پیش به فضا پرتاب شد، قدرت دارد. از موشک  Starship  می‌توان پس از تمام آزمایش‌ها برای مأموریت‌های خدمه به ماه و مریخ استفاده کرد.

فالکون ۹
اسپیس ایکس موشک فالکون ۹ و فضاپیمای خدمه دراگون را برای حمل سه شهروند خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌ المللی (ISS) در سفر یک هفته‌ای در تگزاس مستقر خواهد کرد. گفته شده این ماموریت توسط سرمایه گذار کانادایی مارک پاتی و کارآفرین آمریکایی لری کانر انجام می‌شود. بنا به گزارش‌ها، این دو فضانورد هرکدام ۵۵ میلیون دلار برای اقامت در مدار پرداخته کرده اند و در این مدت روی پروژه‌های تحقیقاتی و بشردوستانه مرتبط با پزشکی خود کار خواهند کرد.

این سفر‌های گردشگری بخشی از تلاش‌های مجدد ناسا برای تجاری‌ سازی ایستگاه فضایی است و از چنین پرواز‌هایی برای جمع‌ آوری سرمایه و در عین حال افزایش دسترسی شهروندان خصوصی به فضا استفاده می‌کند. روسکوسموس، همتای روسی ناسا، اخیراً دو فضانورد آماتور را برای اقامت کوتاهی به ایستگاه فضایی بین‌ المللی فرستاد و کمی قبل از آن سفری را برای دو فیلمساز ترتیب داد.


موشک SLS
ناسا قصد دارد تا قبل از پایان این دهه اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را روی سطح ماه بفرستد. اما ابتدا باید سخت افزار جدیدی را امتحان کند که آن‌ها را به آنجا می‌برد. اولین پرواز آزمایشی Artemis I در حال حاضر برای ماه مارس هدف گذاری شده و شامل یک پرواز بدون سرنشین از ماه توسط Orion است.موشک SLS در ارتفاع ۳۲۲ فوتی (۹۸.۱ متری) قرار دارد و حدود ۸.۸ میلیون پوند نیروی رانش در هنگام پرتاب ایجاد می‌کند. موشک و فضاپیما هر دو آزمایش‌های گسترده‌ای را پشت سر گذاشته اند، اما هنوز پرواز نکرده اند. اگر ماموریت آرتمیس I به خوبی انجام شود، آرتمیس دو یک پرواز سرنشین دار را روی ماه انجام می‌دهد.
برچسب ها: ناسا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها