به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۳۱۳۷۶۶

افزایش سن بازنشستگی از لایحه بودجه حذف شد

گروه جامعه: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: در حال حاضر سن بازنشستگی برای لیسانس‌ها ۳۰ سال و برای فوق لیسانس‌ها ۳۵ سال است دولت در لایحه بودجه برای این افراد ۳۲ سال و ۳۷ سال دیده بود تا کمکی به صندوق‌ها بازنشستگی شود اما این راه حل اصلی نیست.  
افزایش سن بازنشستگی از لایحه بودجه حذف شد
ولی اسماعیلی گفت: در جلسه کمیسیون بند مربوط به افزایش دو سال سن بازنشستگی کلاً حذف شد و همچنین قسمت مربوط به میانگین پرداخت مستمری بازنشستگان از ۲ سال به سال ۳ نیز حذف شده است. در حال حاضر سن بازنشستگی برای لیسانس‌ها ۳۰ سال و برای فوق لیسانس‌ها ۳۵ سال است دولت در لایحه بودجه برای این افراد ۳۲ سال و ۳۷ سال دیده بود تا کمکی به صندوق‌ها بازنشستگی شود اما این راه حل اصلی نیست. ما خودمان طرح پایداری درآمدهای صندوق‌ها را در کمیسیون در دست بررسی داریم.
همچنین علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تهران نیز در گفتگویی با اشاره به حذف بند مربوط به افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: بر اساس آنچه که اعلام شده این بند حذف شده و فعلاً قرار نیست اجرایی شود. طرح افزایش سن بازنشستگی که در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ آمده بود با واکنش‌های کارشناسان و متخصصان حوزه رفاه و تأمین اجتماعی مواجه شد بطوریکه بسیاری از متخصصان این موضوع را به ضرر کارگران و کارمندانی که چندین سال سابقه کار دارند و همچنین افزایش آمار بیکاری می‌دانستند. همچنین معتقد بودند طرح افزایش سن بازنشستگی دارای ابهامات زیادی است که در نهایت این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها