به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۳۱۳۸۴۵

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین در سال ۲۰۲۲

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین در سال ۲۰۲۲
گروه اقتصادی: دوج کوین در دسامبر سال ۲۰۱۳ به عنوان یک ارز سرگرمی راه اندازی شد. مدت کوتاهی پس از عرضه، این ارز دیجیتال بسیار رایج گردید و از آن در مواد متعددی مانند ارسال پاداش و انعام و پرداخت‌های نفر به نفر و امور خیریه استفاده می‌شد.

در طی این سال‌ها، دوج کوین به یکی از شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال دنیای رمزارزها و بزرگترین میم کوین تا سال ۲۰۲۰ تبدیل شد و توانست از نظر ارزش بازار در بین ده رمز ارز برتر جهان قرار گیرد. برای بسیاری از معامله‌گران ارزهای دیجیتال، دوج کوین یک نام آشنا است. در این مطلب قصد داریم به تغییرات قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۱ نگاهی بیاندازیم و پیش بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۲ را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

دوج کوین در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱۰۰% سود داشت
دوج کوین با نماد معاملاتی DOGE در سال 2021 عملکرد مثال زدنی داشت و می‌توان گفت که زمان عرضه این رمزارز تاکنون سال 2021 بهترین سال برای آن بوده است. در ابتدای سال 2021، دوج کوین با قیمت 0.005685 دلار معامله می‌شد، سپس در ماه فوریه، این رمزارز به قیمت 0.034 دلار رسید و پس از آن در اوایل ماه مه توانست وارد 0.7376 دلار شود.

اگرچه این رمزارز افزایش قیمت بی‌نظیری داشت، اما روند صعودی آن برای مدت طولانی دوام نیاورد و طی گذشت یک ماه این رمزارز بخش زیادی از ارزش خود را از دست داد. در دسامبر ۲۰۲۱، دوج کوین در محدود ۰.۱۸ دلار معامله می‌شد که هفتاد درصد نسبت به بالاترین قیمتش در ماه مه کمتر است. اگر بخواهیم قیمت کنونی آن را با قیمت ابتدای سال ۲۰۲۱ مقایسه کنیم، دوج کوین سود بسیار زیادی داشته است.

چه چیزی باعث شد دوج کوین همچین افزایش ارزش عالی داشته باشد؟
یکی از مهمترین عوامل افزایش ارزش بی‌نظیر دوج کوین، روند صعودی بازار رمزارزها در دسامبر سال ۲۰۲۰ بود. پس از نصف شدن بیت کوین، بیت کوین و کل بازار ارزهای دیجیتال یک روند صعودی را آغاز کردند. با این حال، در ابتدای سال ۲۰۲۱ زمانی که بیت کوین توانست ارزشش را سه برابر کند، بازار با روند صعودی بزرگتری همراه شد. اکثر رمزارزها در این دوره با افزایش ارزش همراه بودند که دوج کوین نیز یکی از ذینفعان آن بود.در حالی که بیت کوین در افزایش ارزش دوج کوین سهم بسیار زیادی داشت، حمایت‌های خارجی توسط افراد با نفوذ و پیشوایان فکری کلیدی رشد دوج کوین را گشترش داد. ایلان ماسک و اسنوپ داگ از جمله دو پیشوایان فکری کلیدی اصلی هستند که بر قیمت دوج کوین تأثیر گذاشتند. توئیت‌های منتشر شده توسط این افراد منجر به افزایش چشمگیر جوامع این رمزارز برتر شد.

علاوه بر این، یکی دیگر از عواملی که به رشد دوج کوین کمک کرده، افزایش موارد استفاده از این رمزارز بوده است. در سال ۲۰۲۱، چندین شرکت و پلتفرم گزینه پرداخت از طریق دوج کوین را فعال کردند. در ماه‌های اولیه باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس استفاده از دوج کوین برای خرید بلیط مسابقات را پذیرفت. مارک کیوبن، مالک دالاس ماوریکس، در توییتی نوشت: «دوج کوین تنها رمزارزی است که مردم برای تراکنش‌ها از آن استفاده می‌کنند».

در نهایت باید گفت که دوج کوین، دارای یکی از شبکه‌های رمزارز با بزرگترین پایگاه طرفداران است. صفحه رسمی توییتر دوج کوین دارای ۲.۷ میلیون نفر دنبال کننده بوده و همچنین این رمزارز مشهورترین کوین در وب سایت ردیت، جایی که در آن سرچشمه گرفت است.

به محض اینکه این رمزارز به بالاترین قیمت خودش رسید، بیش از هفتاد درصد از ارزش خود را از دست داد. این سقوط در ارزش توسط عوامل مؤثر بر بیت کوین ایجاد شد. ایلان ماسک در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت و مردم مدعی شدند که او در حال برنامه ریزی کلاه برداری از نوع قیمت را بالا ببر و بفروش است، اما تا پایان سال ۲۰۲۱ ماسک همچنان به حمایت خود از دوج کوین ادامه داد و به اصلاح قیمت آن کمک کرد.تأثیرگذاری ایلان ماسک و عملکرد بیت کوین باعث تغییر قیمت دوج کوین در طول سال ۲۰۲۱ شد.

در سال ۲۰۲۲ چه چیزی در انتظار دوج کوین است؟
نظرات مثبت و خوش بینی زیادی برای دوج کوین در سال ۲۰۲۲ در بین جوامع این رمزارز وجود دارد. مطمئناً در سال جاری بازار ارزهای دیجیتال رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد و این امر در رمزارزهایی مانند دوج کوین قابل توجه‌تر خواهد بود. در سال ۲۰۲۱ نهادها و مؤسسات این کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت به کار گرفتند و بهره مند شدند؛ همین امر در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت و فروشگاه‌های خرده‌ فروشی و صرافی‌های بیشتری دوج کوین را تأیید می‌کنند.

کمپانی تسلا موتورز در سال ۲۰۲۱ به طرز گسترده‌ای با دوج کوین مرتبط بود. برخی از سرمایه گذاران سعی کردند ایلان ماسک را متقاعد کنند که از آن به عنوان جایگزین پرداخت برای تسلا استفاده کند. در حالی که هنوز هیچ چیز رسمی نیست، علاقه مندان به این کوین می‌توانند منتظر گسترش آن در سال ۲۰۲۲ باشند.

در اواسط سال ۲۰۲۱، برخی از علاقه مندان به دوج کوین مورد استفاده جدیدی را از آن در جکوزی‌ها پیشنهاد کردند. این موضوع باعث خواهد شد که استفاده از دوج کوین در فعالیت‌های روزانه افزایش یابد. به نظر می‌رسید که ایلان ماسک از این ایده خوشش آمده باشد، اما هنوز در دست بررسی است. علاقه مندان به دوج کوین مایل هستند که موارد استفاده بیشتری از این رمزارز در سال ۲۰۲۲ فراهم شود.

هم اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید چندین رمزارز که می‌توان آن‌ها را قاتل دوج کوین نامید وجود دارد. با این حال، در سال 2022، فضای رمزهرزها ممکن است متوجه افزایش توکن‌ها و سکه‌های کشنده دوج کوین مانند فلوکی (Floki) شود. اگر هر یک از آنها مانند شیبا اینو باشد، دوج کوین ممکن است با رقابت بیشتری روبرو شود.با در نظر گرفتن همه تحولات مورد انتظار، سال ۲۰۲۲ احتمالا سال مهم‌تری برای دوج کوین خواهد بود، اما سوال اینجاست که تحولات فوق چه تاثیری بر قیمت آن خواهد داشت؟

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۲ و تحلیل تکنیکال آن
برخی از کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که تا اواسط سال ۲۰۲۲، قیمت دوج کوین به مرز یک دلار خواهد رسید؛ برخی دیگر این انتظار را دارند که قیمت آن در پنج سال آینده به ۱.۵ دلار برسد.طبق اندیکاتورهای تکنیکال، دوج کوین در حال حاضر پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه خود معامله می‌شود. با توجه به تحولات عظیمی که این رمزارز در سال جاری متحمل خواهد شد، به راحتی می‌تواند در دراز مدت عملکرد بهتری داشته باشد.

به گفته وب‌سایت والت اینوستر، در حالی که انتظار می‌رود دوج کوین بتواند به بالاترین قیمت خود در حدود یک دلار برسد، سرمایه گذاران ممکن است مجبور شوند به قیمت بسیار کمتر آن یعنی در حدود ۰.۴۰ دلار رضایت دهند. برای اینکه این رمزارز بتواند در سال آینده به بالاترین حد خود برسد، باید به جلب حمایت جامعه ادامه دهد. در مجموع، انتظار می‌رود دوج کوین در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد. سرمایه‌گذاران می‌توانند منتظر بمانند و ببینند اوضاع چگونه پیش می‌رود.
برچسب ها: رمز ارز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها