به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۳۱۴۰۰۹

بکتاش آبتین، در وضعیت کمای مصنوعی قرار گرفت

گروه سیاسی: کانون نویسندگان ایران می‌گوید پزشکان مجبور شده‌اند «برای ادامه روند درمان» بکتاش آبتین، نویسنده ایرانی، «او را در وضعیت کمای مصنوعی» قرار دهند.
بکتاش آبتین، در وضعیت کمای مصنوعی قرار گرفت
بر اساس گزارش این کانون، وضعیت سلامتی آبتین که در روزهای اخیر از زندان به بیمارستان منتقل شده بود، روز گذشته بدتر شده و نتایج «آزمایش گازهای خونی و اسیدوز تنفسی» باعث شد که پزشکان تصمیم بگیرند او را به کمای مصنوعی ببرند. بکتاش آبتین، با اتهاماتی چون عضویت در کانون نویسندگان ایران و حضور بر مزار جان‌باختگان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای به ۶ سال زندان محکوم شد و پس از و دو بار ابتلا به کرونا و وخامت حال او در زندان، خانواده‌اش موفق شدند روز ۲۲ آذر امسال برای او مرخصی بگیرند و به بیمارستان منتقلش کنند.
کانون نویسندگان ایران تاکید کرده است که روند درمان آبتین «پس از ده روز بی‌توجهی عامدانه آغاز شد» و «درگیری بالای ریه و پایین بودن جدی سطح اکسیژن خون باعث شد که با وجود تلاش شبانه‌روزی کادر درمان، آبتین روزهای بعد را بی هیچ نشانه‌ای از بهبودی سپری کند».
آبتین در زندان دو بار به کرونا مبتلا شد و به نوشته کانون نویسندگان مسئولان زندان که یک بار او را برای درمان به بیمارستان طالقانی برده بودند، او را با زنجیر به تخت بسته بودند. پیش از این رضا خندان، نویسنده و عضو این کانون نیز که در زندان به سر می‌برد، با علائم بیماری کرونا و به دلیل تب بالا و پایین‌بودن میزان اکسیژن خون، در بیمارستان طالقانی بستری شده بود. رضا خندان (مهابادی) که به ۶ سال زندان محکوم شده است، از ۵ مهر ۱۳۹۹ در زندان اوین محبوس است. اتهامات این نویسنده نیز «عضویت در کانون نویسندگان ایران، انتشار خبرنامه داخلی کانون، حضور بر مزار جان‌باختگان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای جعفر پوینده و محمد مختاری و شرکت در مراسم سالانه احمد شاملو» اعلام شده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها