به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۳۱۴۰۳۷

بهترین وکیل کیفری تهران را چگونه پیدا کنیم؟

گروه کسب و کار: وکیل کیفری شخصی است که در زمینه‌های کیفری مثل: خیانت در امانت، قتل، توهین، دیه، آدم ربایی، مزاحمت تلفنی، کلاهبرداری و ... تخصص دارد. این وکیل می‌تواند در زمینه تنظیم یک دادخواست منظم و خوانا نیز به شما کمک کند.
بهترین وکیل کیفری تهران را چگونه پیدا کنیم؟
وکیل کیفری شرایط و ویژگی‌های لازم برای به دست گرفتن پرونده‌های حساس مثل قتل یا تجاوز به عنف را داشته باشد.
وکیل در زمینه کیفری به شما کمک می‌کند شکایت نامه و دادخواست‌های استاندارد تنظیم کنید و پرونده کیفری را تحت پیگرد قرار دهید. در چنین مواردی برائت از جرم یا مجرم شناخته شدن یک فرد تا حد زیادی به مهارت و تخصص وکیل بستگی دارد. از این رو انتخاب وکیل در این زمینه باید با حساسیت بالا و به دقت انجام شود. در این مطلب تمام جزئیاتی که لازم است برای انتخاب بهترین وکیل کیفری تهران بدانید را ذکر کرده‌ایم.

بهترین وکیل کیفری تهران کیست؟
همانطور که تا اینجا متوجه شدید، وکالت کیفری یکی از مهم‌ترین، حساس‌ترین و البته سخت‌ترین وکالت‌های حقوقی محسوب می‌شود؛ برای حصول موفقیت در این زمینه به تبحر، تخصص و تجربه زیادی نیاز است. اخلاق حرفه‌ای وکیل و توانایی‌های شخصی او نیز می‌تواند مرازهای برائت و مجازات را جابجا کند و وکیل کیفری از نظر ویژگی‌های شخصی نیز حائز اهمیت است. بنابراین یکی از راه‌های شناختن بهترین وکیل کیفری تهران بررسی سابقه کاری وکیل و سنجش ارزش اخلاقی وکیل می‌باشد.
یکی از مهم‌ترین خصوصیات یک وکیل کیفری ایده‌آل استفاده صحیح از ابزار وکالت یعنی کلام و بیان است. وکیلی که بیان صریح، قاطع و البته قدرتمندی دارد می‌تواند از کلمات و جملات طوری استفاده کند که دادگاه یا هر کس دیگری قانع شود. بنابراین بهترین راه برای تشخیص وکیل خوب توجه به سخنوری و قدرت کلام وکیل است.
اگر مایلید با یک وکیل کارآزموده و حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید و بهترین نتیجه را در دادگاه بگیرید، توصیه می‌کنیم با شماره تماس دفتر وکالت میعاد عدالت (09124069602  ) تماس بگیرید یا شخصاً به آدرس درج شده در بخش تماس با ما مراجعه نمایید.

شکایت کیفری چیست؟
شکایت کیفری شکایتی است که توسط فردی علیه فرد دیگری که مرتکب جرم شده است انجام می‌شود. قاضی در صورت احراز جرم مجازات جرم را تعیین می‌کند و حکم می‌دهد و در صورت برائت از جرم، هیچ حکمی صادر نمی‌شود. شکایت کیفری باید در شعب دادسرا مطرح شود و شکوائیه علیه فردی که متشاکی است ثبت شود. در طی مراحل ثبت شکایت، تمام مشخصات ثبت می‌شود و مدارک مورد نیاز ثبت می‌گردند.
برای پیگیری چنین پرونده‌هایی بهتر است از وکیل کیفری که در این پرونده‌ها تخصص دارد کمک بگیرید. البته در صورتی که شکایت کیفری مربوط به دعوای خانوادگی است می‌توانید از وکیل خانواده نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که به منظور شکایت کیفری باید مدارک کافی ارائه کنید و در صورتی که از محکوم شدن قطعی خود مطمئنید، هزینه کردن برای وکیل مناسب نیست.



دانش لازم برای پرونده‌های کیفری
وکیل کیفری به منظور انجام وظایف خود باید به برخی دانش‌های تخصصی و حرفه‌ای وکالت مسلط باشد. این موارد شامل:

پزشکی قانونی
آشنایی وکیل با علم پزشکی قانونی به منظور شناسایی مجرم ضروری است. البته لازم نیست وکیل به تخصصی‌ترین مسائل پزشکی تسلط داشته باشد و تنها اطلاع از قوانین و مقررات پزشکی قانونی کافی است.

اسلحه شناسی
اگر با سلاح‌های گرم یک جرم کیفری صورت بگیرد، وکیل باید در مورد اسلحه شناسی اطاعات مختصری داشته باشد. البته چنین مواردی کمتر رخ می‌دهد اما آشنایی وکیل در این زمینه باعث می‌شود پرونده راحت‌تر تحت پیگیرد قرار بگیرد.

علم پلیس
در پرونده‌های جنایی و کیفری ممکن است به استفاده از علم پلیس مثل انگشت نگاری، کشف جعل، جمع اوری اسناد و ... احتیاج باشد. وکیل باید در مورد مقررات و جزئیات این موارد اطلاعات کافی داشته باشد.

ویژگی‌های وکیل کیفری خوب
همانطور که گفتیم بهترین وکلای کیفری کسانی هستند که علاوه بر تسلط و احاطه بر مسائل حقوقی مربوط به خود، ویژگی‌های خاص دیگری نیز دارند که به آنها در حل پرونده‌های کیفری کمک می‌کند. قوانین جزایی مثل قانون مجازات اسلامی، قانون مبارزه با مواد مخدر، آیین دادرسی کیفری، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ... به منظور حل پرونده‌های کیفری ضروری‌اند؛ اما یک وکیل کیفری خوب ویژگی‌هایی دارد که با کمک آنها می‌تواند خدمات بهتری ارائه کند. این ویژگی‌ها شامل:



وقت شناس بودن
اغلب پرونده‌های حقوقی دارای محدودیت زمانی هستند و تسریع پیگیری در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین یک وکیل کیفری خوب باید کار درست را در زمان درست انجام بدهد تا نتیجه گیری بهتری از روند دادرسی داشته باشد؛ چراکه با اتلاف وقت ممکن است احقاق حق ناکام بماند.

عدالت
یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی یک وکیل خوب، اهمیت دادن به عدالت و احقاق حق فردی است که مظلوم واقع شده؛ چرا که ممکن است با یک اشتباه کوچک حقوق فرد پایمال شود.

تخصص در روانشناسی
چیرگی بر علم روانشناسی در یک وکیل بسیار کمک کننده است. وکیلی که از نظر روانشناسی سواد بالایی داشته باشد با این عمل می‌تواند به مسائل مختلف تسلط پیدا کند و از ابعاد مختلف توانایی حل مسئله را دارد. اغلب پرونده‌های کیفری بر زندگی و روان افراد تاثیر می‌گذارد که همین می‌تواند اهمیت علم روانشناسی در وکی کیفری را مشخص کند.

اطلاعات به روز
یک وکیل کیفری متبحر باید همیشه از مسائل روز جامعه و احوالات مردم آگاه باشد تا بتواند به روز با مسائل برخورد کند. در کشور ما هر روز مسائل حقوقی جدیدی به وجود می‌آیند که عدم آگاهی از آنها می‌تواند مخرب باشد؛ از جهتی همه ما نمی‌توانیم بر این مسائل آگاهی داشته باشیم و وکیل است که باید چنین قابلیت‌هایی را ارائه کند.
معمولاً وکلای کیفری برجسته مطالعه زیادی دارند و هیچگاه از دیگران عقب نمی‌افتند.

اهمیت داشتن وکیل کیفری
داشتن وکیل کیفری به شما کمک می‌کند علاوه بر موفقیت و حصول نتیجه در دادگاه، آبروی خود را حفظ کنید و در صورتی که جرمی صورت گرفته آن را احراز کنید. گاه ممکن است برائت از یک جرم زندگی فردی را نجات دهد و بهره بردن از وکیل این کار را ممکن کند. توجه داشته باشید که در پرونده‌های کیفری، برخلاف مدنی که بیشتر مربوط به مسائل مالی است، با جان و آبروی افراد سر و کار دارد و خطا در این موارد اصلاً قابل تصور نیست.
شما عزیزان می‌توانید از طریق تماس با دفتر وکالت میعاد عدالت‌، با برجسته‌ترین وکلای کیفری تهران ملاقات کنید. این موسسه با سال‌ها تجربه در حیطه‌های مختلف حقوقی، می‌تواند حصول نتیجه در دادرسی را برای شما تضمین کند یا با ارائه مشاوره حقوقی راه‌حل جدیدی در اختیار شما قرار دهد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها