به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۳۱۴۱۰۰

پرسپولیس با رکورد یحیی در کمین صدر

پرسپولیس با رکورد یحیی در کمین صدر
گروه ورزشی: هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز برگزار می‌شود تا فقط ۲ هفته دیگر به پایان نیم‌فصل اول رقابت‌ها باقی بماند. با وجود تمام انتقاداتی که نسبت به برگزاری همه بازی‌ها در یک روز مطرح شد، بازی‌های این هفته هم مانند ۲ هفته قبلی در یک روز برگزار می‌شود تا برنامه‌ریزان سازمان لیگ ثابت کنند یا چیزی از برنامه‌ریزی نمی‌دانند یا اساسا علاقه‌ای به فوتبال و تماشای آن ندارند! درحالی‌که در همه جای دنیا علاقه‌مندان فوتبال هفته‌ای دوسه‌روز با تماشای بازی‌های تیم خود و تیم‌های رقیب سرگرم می‌شوند، در ایران هفته سیزدهم مسابقات ساعت ۱۴ امروز آغاز می‌شود و حداکثر در ساعت ۱۹ به پایان می‌رسد؛ فرصت تماشای زنده خیلی از بازی‌ها هم به‌دلیل همزمان بودن آنها برای علاقه‌مندان میسر نیست که از دید مسئولان برگزاری مسابقات اصلا موضوع مهمی نیست. از دید آنها لیگ فوتبال ایران فرصتی برای سرگرم‌سازی علاقه‌مندانش نیست؛ صرفا دردسری است که باید هرچه زودتر جمع‌وجورش کرد و از شرش راحت شد!

باز هم اراک
مثل هفته گذشته، مهم‌ترین بازی‌های این هفته هم در تهران و اراک برگزار می‌شوند. هفته گذشته استقلال در تهران میزبان بود و بازی مهم پرسپولیس و سپاهان هم در اراک برگزار ‌شد. این هفته پرسپولیس در تهران میزبان تراکتور است و استقلال به اراک رفته تا با آلومینیوم روبه‌رو شود. آلومینیوم تیمی است که تا همین هفته قبل با ۲ گل خورده و بدون شکست، همسایه و هم‌ردیف استقلال بود اما هفته قبل به آبادان رفت و در یک بازی عجیب با ۳ گل مغلوب شد. امروز هدف رسول خطیبی بازگرداندن تیمش به تنظیمات قبلی است و هدف فرهاد مجیدی تکرارکردن کاری که منصوریان هفته قبل انجام داده است. مجیدی این هفته هم وریا غفوری را در اختیار ندارد اما انگار برنده‌شدن بدون کاپیتانش را خوب یاد گرفته و نبودن وریا دیگر اهمیتی برایش ندارد. فصل گذشته استقلال و مجیدی در اراک با آلومینیوم به تساوی بدون گل رسیدند، درحالی‌که ۲ بازی قبلی و ۴ بازی بعدی آن مسابقه را بردند. یعنی طی ۷ هفته متوالی، آلومینیوم تنها تیمی بود که از آنها امتیاز گرفت.

رکورد صددرصدی یحیی
پرسپولیس-تراکتور مسابقه‌ای است که تا همین یکی ۲ سال قبل از بازی‌های بزرگ و ۶ امتیازی لیگ محسوب می‌شد اما حالا دیگر ارج و قرب آنچنانی ندارد و جایگاه تراکتور در جدول رده‌بندی، رویارویی این تیم با صدرنشین‌ها را از حساسیت قدیمش انداخته است. آخرین‌بار که تراکتور در تهران پرسپولیس را برد، در لیگ چهاردهم بود که برد ۳ بر یک تبریزی‌ها باعث اخراج علی دایی از نیمکت پرسپولیس شد. آخرین‌بار که آنها در تهران از پرسپولیس امتیاز گرفته‌اند هم در لیگ هجدهم بوده که تیم برانکو مقابل این حریف بدون گل متوقف شد. در ۲ دوره بعدی پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی تراکتور را در تهران برده و یک‌بار هم در سوپرجام این تیم را در تهران شکست داده است. تراکتور هم‌اکنون تیم سیزدهم جدول است اما امتیازش با تیم پانزدهم مساوی است و خطر سقوط را کاملا احساس می‌کند.

نبرد بحران با بحران
سپاهان در اوج بحران نتیجه‌گیری به تیم آخر جدول رسیده و به‌نظر فرصت خوبی برای فرار از بحران به‌دست آورده است. شاگردان نویدکیا بعد از ۳ باخت متوالی به تیمی رسیده‌اند که کلا ۳ امتیاز گرفته، هیچ بردی در این فصل نداشته و برای بازی امروز حتی دروازه‌بان هم ندارد! تیم مشهدی که اسمش هم دقیقا مشخص نیست، این هفته ۲ دروازه‌بان اصلی‌اش را به‌خاطر آنچه درگیری و چاقوکشی اعلام شد(!) به کمیته انضباطی باشگاه فرستاده و احتمالا با گلر سوم خودش روبه‌روی سپاهان می‌ایستد. البته جالب است بدانید تیم مشهدی در این فصل از ۴ دروازه‌بان مختلف استفاده کرده و از این لحاظ هم رکورددار است. برد امروز سپاهان اگر با توقف استقلال و کم‌شدن فاصله با صدر جدول همراه شود، برای سپاهانی‌ها نور علی نور خواهد بود.

نکونام با پیکان، قلعه‌نویی با نفت
از ۳ بازی مهم ۳ تیم صدر جدولی که بگذریم، جدال فولاد و پیکان در اهواز می‌تواند سخت‌ترین و جدی‌ترین بازی هفته باشد. فولاد مقابل حریفان بزرگ، تیم سرسختی است اما اگر گلزنی را هم به توانایی‌هایش اضافه کند، آن وقت خودش هم به یکی از تیم‌های بزرگ و مدعی تبدیل می‌شود. تیم نکونام که از کمبود بازیکن مؤثر رنج می‌برد، بیش از هر تیم دیگری منتظر طی شدن ۳ هفته باقیمانده و رسیدن به نقل‌وانتقالات نیم‌فصل است. گل‌گهر هم امروز در مسجدسلیمان به دیدار شاگردان کمالوند می‌رود که در یکی ۲ هفته اخیر شرایط بهتری نسبت به ابتدای فصل پیدا کرده‌اند. نفت آبادان که با بردن آلومینیوم بهترین تیم هفته گذشته شد، این هفته میهمان مس رفسنجان خواهد بود و باید بیش از هر چیز مراقب پنالتی‌ندادن به تیمی باشد که در این فصل متخصص پنالتی‌گرفتن از رقبا شده است. نساجی هم به زمین هوادار می‌رود که در هفته‌های اخیر ساختار دفاعی‌اش را محکم کرده و در ۳ بازی متوالی گل نخورده است. ذوب‌آهن هم بعد از بردن تراکتور در تبریز، با روحیه‌ای دوچندان از فجرسپاسی میزبانی می‌کند. شیرازی‌ها ۷ هفته است پیروز نمی‌شوند و ۴۰۲ دقیقه است گل نمی‌زنند.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها