به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۳۱۴۱۰۴

بحران ریز تراشه‌ها در جهان

بحران ریز تراشه‌ها در جهان
گروه فناوری: شیوع کرونا تولیدات دو شرکت بزرگ تولید کننده ریز تراشه در شهر شی‌آن چین را تحت تاثیر خود قرار داده است. بحران ریز تراشه تولید محصولات مختلف از گوشی‌ هوشمند تا خودرو را مختل کرده است.دو کمپانی بزرگ تولید کننده ریز تراشه جهان هشدار می‌دهند که شیوع مجدد کرونا و قرنطینه‌های مربوط به آن عملکرد آن‌ها را مختل می‌کند. کمپانی‌های سامسونگ و میکرون این هفته اعلام کردند که مجبور بوده‌اند عملیات خود را در شهر شی‌آن چین، یک مرکز اصلی صنعتی در این کشور، با قرنطینه‌های گسترده وفق بدهند. این شهر یکی از بدترین وضعیت‌های قرنطینه دوران کرونا را در جهان دارد. مقامات مسئول این کشور با اقدامات فراگیر سعی در کنترل آن دارند. شدت این اقدامات از زمان شیوع این ویروس در شهر ووهان بی سابقه بوده است.
 
بحران کمبود ریز تراشه در جهان بحرانی است که منابع تولید را از آیفون تا خودروهای جدید محدود کرده است. هر گونه کاهش سرعت در تولید این ریز تراشه‌ها در شهر شی‌آن خطر این بحران را تشدید می‌کند.روز چهارشنبه کمپانی سامسونگ اعلام کرد که مجبور است موقتا عملیات تولید خود را با وضع موجود وفق بدهد. سامسونگ اضافه کرد که محافظت از کارکنانش برای او در اولویت اول قرار دارد. همچنین برنامه دارد تمام اقدامات لازم را از جمله به کار گیری شبکه صنعتی جهانی خود انجام می‌دهد تا مطمئن شود مشتریان تحت تاثیر این مسئله قرار نمیگیرند.

سامسونگ بیش از ۱۰ میلیارد دلار در شهر شی‌آن سرمایه گذاری کرده است و بیش از ۳۳۰۰ نفر در آنجا مشغول به کار هستند. تراشه‌های تولیدی در این شهر ۴۰ درصد از کل تولید جهانی تراشه‌های حافظه NAND سامسونگ را تشکیل می‌دهد. این تراشه‌ها در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هارد دیسک‌ها به کار می‌روند. اما به نقل از سی‌ان‌ان، سامسونگ در مورد چگونگی تاثیر این مسئله بر تولیدات آن‌ نظری نداده است.میکرون، تولید کننده ریز تراشه آمریکایی نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که قرنطینه بر تولید تراشه‌های حافظه DRAM تاثیر گذاشته است. زیرا این کمپانی مجبور به کاهش نیروی کار خود برای حفظ فاصله اجتماعی در این شهر است. این تراشه‌ها نیز در کامپیوترها به کار می‌روند.شی‌آن یک شهر قدیمی در استان شانشی چین است که ۱۱۱۷ مورد ابتلا را در آخرین موج کرونا گزارش کرده بود.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: کمبود تراشه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها