به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۳۱۴۲۲۰

پنج سلاح صادراتی تازه روسیه

پنج سلاح صادراتی تازه روسیه
گروه بین الملل: جنگنده نسل پنجم چک میت، پهپاد‌های پیشرفته و نوع تازه از تفنگ نمادین کلاشنیکف به فهرست تسلیحات تازه صادراتی روسیه راه یافتند.
 صادرکننده دولتی تسلیحات روسیه به تازگی فهرستی از پنج تسلیحات برتر خود را معرفی کرده که بازار‌های بین المللی به آن توجه نشان داده اند. از تفنگ‌های تهاجمی گرفته تا جنگنده‌های نسل پنجم و پهپاد‌های پیشرفته بخشی از این تسلیحات هستند.
این فهرست توسط «رزوبورون اکسپورت» صادرکننده تسلیحات روسی تهیه شده است و روز پنجشنبه توسط «الکساندر میخیف» مدیرکل آن شرکت ارائه شد:

جنگنده چک میت سوخوی – ۷۵
این جنگنده در جایگاه نخست تسلیحات صادراتی قرار گرفته است. این هواپیمای نظامی که به زودی تولید خواهد شد در نمایشگاه بین المللی هوا فضای روسیه ۲۰۲۱ و نمایشگاه هوایی دبی به نمایش گذاشته شد. این جنگنده نسل پنجم تک موتوره انتظار می‌رود قادر به عملیات بدون سرنشین باشد و قادر به درگیری با اهداف هوایی و زمینی با تسلیحات پیشرفته خواهد بود. قیمت این جنگنده از جمله ویژگی‌های جذاب آن است و انتظار می‌رود ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار برای هر فروند جنگنده باشد تقریبا دو برابر کم‌تر از رقیب اصلی آن جنگنده اف -۳۵ ساخت امریکا.

پهپاد تهاجمی و نظارتی اوریون –‌ای
پهپاد تازه Orion – E که در نمایشگاه بین المللی هوافضای روسیه ۲۰۲۱ در ماه جولای به نمایش گذاشته شد و باعث جلب توجه خریداران بالقوه شده است. گفته می‌شد این پهپاد یک پهپاد تمام عیار نظارتی و ضربتی است که می‌تواند اهداف زمینی را با موشک و بمب هدف حمله قرار دهد و از ارتفاعات بالا کار رصد را انجام دهد.
براساس تصاویر آزمایشی که ارتش روسیه در اوایل ماه جاری منتشر کرد این پهپاد دارای قابلیت درگیری با اهداف هوایی است.

موشک‌انداز چندگانه TOS-۲
یکی دیگر از سلاح‌های تازه در این فهرست موشک‌انداز چندگانه توچکا TOS-۲ است که موشک‌های هدایت نشده ۲۲۰ میلی متری با کلاهک ترموباریک یا گرمافشاری شلیک می‌کند. این سیستم جانشین TOS-۱ است که در روسیه به عنوان «شعله افکن سنگین» طبقه‌بندی شده است. سلاح تازه با یک شاسی چرخدار عرضه می‌شود که سیستم را متحرک‌تر و همه کاره‌تر می‌سازد.

اسلحه کلاشنیکف تازه AK-۱۹
نوع تازه تفنگ تهاجمی کلاشنیکف نمادین AK-۱۹ در این فهرست قرار گرفته است. مقامات روسیه در اوایل این هفته اعلام کردند که صادرکننده تسلیحات روسی اولین قرارداد‌های بین المللی را برای تامین تفنگ جدید منعقد کرده است.

سامانه ضد هوایی اس -۳۵۰
سامانه‌های ضد هوایی ساخت روسیه که کماکان جزو برترین تسلیحات صادراتی این کشور باقی مانده‌اند با اس – ۳۵۰ در فهرست تسلیحاتی تازه معرفی شده اند. این سیستم که پیش‌تر توسط ارتش روسیه پذیرفته شده بود امسال برای نخستین بار در خارج از کشور به نمایش گذاشته شد و در نمایشگاه هوایی دبی در ماه نوامبر به نمایش درآمد.


 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها