به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۳۱۴۳۵۲
انتظار زیادی از یک امام جمعه نیست که حرف‌ بی‌ربط نزند

سخنان کاظم صدیقی مصداق ترویج منکر است

گروه سیاسی: سگ گردانی، بدحجابی و دوری از فرزندآوری، هرزگی است» این بخشی از سخنان صدیقی خطیب جمعه تهران است که از تریبون نماز جمعه عنوان شد. تریبونی که باید به عامل ایجاد اتحاد در میان تبدیل شوند و صدای مشکلات و مسائل آنها را به گوش مسئولان برساند، مدتی است که به تریبون مقصر انگاشتن مردم و تحقیر و توهین به آنها بدل شده است.
سخنان کاظم صدیقی مصداق ترویج منکر است
البته این اولین بار نیست که برخی از ائمه جمعه خصوصا صدیقی چنین سخنانی را مطرح می‌کند. او چندی قبل مردم را مقصر مشکلات معیشتی در جامعه معرفی کرده و گفته بود «اگر مردم خدا را در نظر می‌گرفتند مبتلا به مشکلات معیشتی نمی‌شدند» 

این سخنان انتقادهای بسیار زیادی را به همراه داشت. بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی نوشتند که «گناه ما برای زندگی در ایران چیست؟ یک روز به ما می‌گویید از کشور بروید، یک روز ما را هرزه خطاب می‌کنید و روز دیگر مقصر تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی می‌شویم.» یک کارشناس مسائل سیاسی به شدت نسبت به اظهارات برخی از ائمه جمعه انتقاد وارد کرده و می‌گوید مردم دوست دارند تریبون نماز جمعه زبان آن‌ها باشد نه اینکه مدام از آن به آن‌ها توهین شود.

حجت السلام مصطفی درایتی فعال سیاسی  در این باره می‌گوید: حرف‌هایی که از سوی برخی ائمه جمعه زده می‌شود بسیار نامربوط است. متاسفانه برخی از ائمه جمعه در ادبیات به کار رفته دقت ندارند و برخی از آن‌ها به نحوی صحبت می‌کنند که هم برای داخل و هم رسانه‌های خارجی خوراک تولید می‌کنند و مردم را ناراحت می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی حرف‌شان را می‌زنند و با اعتراض روبه رو می‌شوند می‌گویند منظور ما این نبوده و بد برداشت شد، چرا اساسا درست صحبت نمی‌کنید که برداشت بدی صورت نگیرد؟ چرا به نحوی صحبت می‌کنید که به مردم توهین شود؟ طبیعتا این انتظار زیادی از یک امام جمعه نیست که به نحوی صحبت کنند که حرف‌های بی ربطی نزنند و مردم را ناراحت نکنند و دستاویزی برای خارج از کشور ایجاد نکنند.

درایتی با بیان اینکه برخی از ائمه جمعه کم ملاحظگی دارند، تصریح کرد: این نوع سخنانی که صدیقی و امثال او مطرح می‌کنند به نحوی است که اگر روزی بخواهند حرف درست حسابی هم بزنند دیگر کسی از آن‌ها نمی‌پذیرد. صدیقی رئیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر هم است، انتظار است به شکلی صحبت کند که هم او و هم زیردستانش بدانند که باید با چه ادبیات تمیز و سالم و مودبانه‌ای با مردم صحبت کنند.

حرف‌های صدیقی مصداق ترویج منکر در جامعه است
این فعال سیاسی می‌گوید حرف‌های صدیقی مصداق ترویج منکر در جامعه است و طبیعی است در جایگاهی نیست که به مردم دستور بدهد و اگر دستوری وجود دارد باید به مسئولین بدهد. ارشاد کردن مردم با این الفاظ نتیجه عکس خواهد داشت. مخصوصا اینکه نمی‌توان از او پذیرفت که اشتباه لفظی بوده، چون متاسفانه بار‌ها چنین سخنانی را مطرح کرده است. شاید هم نام سازمان امربه معروف و نهی از منکر تغییر کرده است و ترویج منکر شده است.

مصطفی درایتی ادامه داد: در جامعه‌ای که این میزان مشکل وجود دارد، مردم دوست دارند تریبون نماز جمعه زبان آن‌ها باشد نه اینکه مدام از این طریق به آن‌ها توهین شود. زمانی که بخواهند به فردی توهین بسیار بدی بکنند از لفظ «هرزه» استفاده می‌کنند، آنوقت چطور از این لفظ برای مردم خودتان استفاده می‌کنید؟ مردم با صد‌ها مشکل برای خودشان و فرزندانشان مواجه هستند، خب طبیعی است که نمی‌توانند شرایط را اداره کنند، چگونه در این شرایط وخیم بچه‌دار شوند؟ مردم می‌گویند مگر نفستان از جای گرم بلند می‌شود که چنین سخنانی را مطرح می‌کنید. برای مردم گرفتاری ایجاد نکنید و به آن‌ها توهین نکنید چرا که این رفتار خلاف خواسته‌هایشان خواهد بود.
مرجع : رویداد24

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۳:۵۱
مردم براي همين از ايران مهاجرت مي كنند مملكت .... (381125)
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۳:۵۴
نماز خواندن پشت سر چنین افرادی ........... (381126)
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۶:۱۵
.... امثال این شخص مملکتو با حرفهای بی ربط و چندش آور به این روز رساندن (381138)
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۳:۵۴
اون احمق هایی که ....مقصر اصلی هستند. (381127)
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۶:۰۷
صدیقی و علم الهدی باعث .... هستند ..... (381137)
این درایتی هم پیاله روحانی و خاتمیه احتمالا خوب کاسه اش چربه
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۶:۵۸
........ اکثر مردم از سگ از بی حجابی از اصلاح طلبان از غربگرایان بدشون میاد (381140)
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۲۰:۳۷
تا حالا دست به سیاه و سفید نزده فقط ... خورده از وضع مردم هم کاملا بی خبره (381144)
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۲۰:۴۰
کلا صدیقی از نظر عقلی مشکل داره چون اول حرف میزنه بعد فکر میکنه که چی گفته (381145)
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۲۲:۱۱
ایشان فقط مشکل حرف زدن ندارند، اگر کسی پیدا بشه و مسائل اقتصادی ایشان را بررسی کنه خواهد فهمید که ایشان از نظر اقتصادی هم مشکل دارند (381150)
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۲۲:۳۹
چنددرصد مردم واقعا در نماز جمعه آقایان مانند صدیقی وعلم الضلال ودیگر شهرهای ایران شرکت می‌کنند واقعا فکر کرده اید که چرا مردم ازاین ها چرا رویگردان شده اند (381152)
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۲۳:۳۵
وقتی ... مدیر و مسئول و همه کاره میشوند میشه همین دیگه (381156)
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۰۳:۰۵
مقصر اونيست مقصر كسي است كه چنين ادم ... رادر اين پست منسوب نموده است (381166)
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۰۷:۵۲
پس مشاوران این اقایان کجا هستند تا جملات وکلمات بهتری
برای سخنرانی اینها انتخاب کنند .
اینها فقط روضه خواندن بلد هستن
انهم فقط امام حسین را به بدترین شکل شهید کنند تا پای منبریها بیشتر گریه کنند. (381167)
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۰۷:۵۴
خانه از پای بست ویران است
خاجه در نقش ایوان است (381168)
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۰۸:۲۵
کجای سخن این امام جمعه دروغ و ضد اسلام است؟ (381170)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۰:۰۳
یکی بابد... بپرسه ... هرچی میرسی به مردم توهین میکنی بعدم میگی ( نقلی بود منم نقلی کردم) .......... (381175)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۰:۵۸
من تعجب دارم از...
اذا فسد العالم فسد العالم . (381176)
آریا
France
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۳:۲۳
آقای صدیقی
اگر جمهوریت نظام رعایت میشد و دستگاه قضایی مستقلی داشتیم شما به جرم توهین به مردم محاکمه میشدی.اما افسوس. (381185)
صالحی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۳:۳۸
بعضی آدمهای دنیا پرست برای رسیدن به دنیا وجاه و مقام ویا شهرت متوسل می شوند به هرزه ها و فاسدها و می خواهند برمیل آنها حرف بزنند حتی کلمات کفر آمیز هم بگویند که البته خود اینجور أدمها هم ... می باشند. (381187)
محمدباقر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۲۲:۵۶
به نظرم ایشان چندین پست دررده های بالای نظام دارند بایدازایشان بپرسیدکه بااین مسولیتها آیاتابحال مشکلی ازکسی حل کرده اند؟بدردکسی خورده اند؟!! (381210)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها