به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۳۱۴۴۱۶

بایدن سال جدید را عقب‌تر از ترامپ آغاز کرد

بایدن سال جدید را عقب‌تر از ترامپ آغاز کرد
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور آمریکا با بازگشت به واشنگتن برفی و آغاز کار متوجه شد که سال جدید میلادی را هم با رتبه پایین در نظرسنجی‌ها آغاز کرده است، درست همانطور که سال گذشته را به پایان رسانده بود. نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، نه تنها میزان محبوبیت شخصی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان پایین مانده است، بلکه او با اختلاف تقریبا پنج درصد در انتخابات سراسری مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا شکست می‌خورد.بایدن و دستیارانش بارها مدعی شده‌اند که این رئیس‌جمهوری ۷۹ ساله قصد دارد تا دوباره در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود و این بدان معناست که اگر او دو دوم ریاستش را تکمیل کند، ۸۶ ساله خواهد بود.اما میانگین نظرسنجی‌های وب‌سایت «ریل کلیر پولتیکز» نشان می‌دهد که دونالد ترامپ در یک رقابت فرضی با اختلاف ۴.۸ درصد از بایدن جلوتر است.این نظرسنجی‌ها  نشان می‌دهند که میانگین حدودی ۴۶ درصد از رای‌دهندگان از این رئیس‌جمهوری پیشین حمایت کردند و تنها ۴۱.۲ درصد گفتند که به بایدن رای خواهند داد.این اعداد و ارقام، از چالش پیش روی بایدن و دولتش حکایت دارد که با موج تازه کرونا از سویه امیکرون، نگرانی‌ مصرف‌کنندگان از تورم رو به افزایش و شکست برنامه‌های او برای هزینه‌کرد داخلی دست و پنجه نرم می‌کنند.در ماه نوامبر مشخص شد که قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان آمریکایی در بازه دوازه ماهه ۶.۸ درصد رشد داشته که در ۳۹ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
این نظرسنجی‌ها طیف متفاوتی داشتند؛ نظرسنجی راسموسن با ۱۲۰۰ رای‌دهنده احتمالی از برتری ۱۳ درصدی ترامپ حکایت داشت و نظرسنجی وال استریت ژورنال از افزایش یک درصدی حمایت بایدن خبر داد.  دموکرات‌های آمریکا برای انتخابات میان دوره‌ای چالش‌برانگیز آماده می‌شوند. اما فقط بایدن نیست که در نظرسنجی‌ها به مشکل برخورده است، بلکه رای‌دهندگان آمریکایی در نظر دارند تا صاحبان کنونی کاخ سفید، سنا و مجلس نمایندگان را مجازات کنند.گرچه ترامپ هنوز برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام نکرده است، اما چنانچه چنین تصمیمی داشته باشد، متوجه خواهد شد که با اختلاف چشمگیر از دیگر نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواه جلو است.
حدود ۵۴ درصد از جمهوری‌خواهان تاکید داشتند که در انتخابات ۲۰۲۴ حامی ترامپ هستند. پس از او، رونالد دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا با ۱۱ درصد و مایک پنس، معاون پیشین رئیس‌جمهوری آمریکا با هشت درصد قرار گرفتند.همچنین نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در دوره ترامپ با کسب چهار درصد حمایت در جایگاه چهارم قرار گرفت و پس از او سناتور تد کروز، کریس کریستی فرماندار سابق نیوجرسی، سناتور مارکو روبیو و گرگ آبوت، فرماندار تگزاس جای گرفتند.
برچسب ها: جو بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها