به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۳۱۴۴۲۵

تد کروز: دلایل استیضاح بایدن زیاد است

تد کروز:  دلایل استیضاح بایدن زیاد است
گروه بین الملل: سناتور جمهوری‌خواه  تگزاس در سنای آمریكا تاکید کرد که یک مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان بعد از انتخابات ۲۰۲۲ آمریکا احتمالا استیضاح جو بایدن به "دلایل متعدد" را بررسی می‌کند.
سناتور تد کروز، در تازه‌ترین پادکست خودش تحت عنوان «حکم با تد کروز» گفت، اطمینان دارد که حزبش می‌تواند به اکثریت کنگره دست یابد و این راه را برای اقدام تلافی‌جویانه علیه دموکرات‌ها بابت استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا هموار می‌کند.او گفت: اگر مجلس نمایندگان را بگیریم، که من می‌گویم با اکثریت این اتفاق می‌افتد، بعد از آن شاهد بررسی‌ها و تحقیقات جدی علیه دولت بایدن خواهیم بود. شانس آن ۹۰ درصد و حتی بالاتر است.با این حال تد کروز گفت، زندگی در جهانی را که استیضاح در آن امری عادی به شمار نمی‌رود، ترجیح می‌دهد. اما او گفت جهان کنونی و استانداردهای استیضاحش، چیزی است که دموکرات‌ها ایجاد کرده‌اند، "چه توجیه شده باشد، یا نباشد."
این سناتور جمهوری‌خواه گفت: دموکرات‌ها از استیضاح همچون سلاح استفاده کردند. آن را برای اهداف حزبی به کار بردند تا ترامپ را تحت فشار قرار دهند چون با او مخالف بودند. یکی از معایب واقعی این است که هر چقدر شما بیشتر آن را به سلاح تبدیل کنید و آن را همچون چماق حزبی به کار ببرید، باید بدانید که آنچه را برای خود میپسندید برای دیگران هم بپسندید.
این سیاستمدار آمریکایی پیش‌بینی کرد که اکثریت جمهوری‌خواه در کنگره بعد از انتخابات میان دوره با "فشار زیادی مواجه می‌شود تا فرایندهای استیضاح را آغاز کند." او با وجود شک و تردیدهایش گفت که استیضاح بایدن را می‌توان توجیه کرد.تد کروز گفت:‌ فکر می‌کنم دلایل متعدد بالقوه‌ای برای بررسی استیضاح وجود دارد. احتمالا قانع‌کننده‌ترین مساله، بی‌قانونی مطلقی است که رئیس ‌جمهور بایدن در مرز به اجرا درآورد. او تصمیماتش را بر قوانین مهاجرتی اولویت داد. این احتمالا قوی‌ترین دلیل حال حاضر برای استیضاح باشد اما ممکن است دلایل دیگری هم باشد.
دونالد ترامپ در طول ریاست چهار ساله‌اش بر کاخ سفید، دو بار به دست دموکرات‌های مجلس نمایندگان استیضاح شد، اما هر بار طرح آنها در سنا شکست خورد. نخستین استیضاح دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، در خصوص "سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره" و دومین طرح استیضاح علیه ترامپ به اتهام "تحریک به اغتشاش و شورش" بود. ترامپ اما این اتهامات را با "انگیزه سیاسی" می‌دانست.
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها