به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۳۱۴۴۴۸

چرا قیمت سیب‌زمینی گران شد؟

چرا  قیمت سیب‌زمینی گران شد؟
گروه اقتصادی: قیمت سیب‌زمینی در بازار افزایش یافت. با وجود این برخی، افزایش صادرات سیب زمینی را به برخی کشور‌های همسایه، عامل این رشد قیمت می‌دانند. اکنون میوه فروشی‌های سطح شهر هر کیلوگرم سیب‌زمینی را به نرخ ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌کنند.

این افزایش قیمت در شرایطی است که نرخ عمده‌فروشی و خرده‌فروشی سایر انواع سبزی و صیفی در میادین و میوه فروشی‌های سطح شهر نه تنها نوسان کمتری نسبت به هفته گذشته داشته است بلکه با وجود بارش‌ها و شرایط نامساعد جوی نرخ برخی اقلام مانند گوجه‌فرنگی افت یک تا ۲ هزار تومانی قیمت را تجربه کرده است.

 
 
با وجود این برخی، افزایش صادرات سیب زمینی را به برخی کشور‌های همسایه، عامل این رشد قیمت می‌دانند. علاوه بر آن فاصله قیمت کف، سقف و ممتاز انواع سیب‌زمینی نورس و سیب‌زمینی ترشی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار فاصله مشهودی با نرخ خرده‌فروشی این اقلام دارد، به نحوی که نرخ هر کیلوگرم سیب‌زمینی نورس در نرخنامه سازمان میادین به ترتیب ۴ هزار، ۶ هزار و ۷ هزار تومان و سیب‌زمینی ترشی ۸ هزار، ۱۰ هزار و ۱۲ هزار تومان تعیین شده است.با در نظر گرفتن میزان سود مصوب خرده‌فروشی این محصول در واحد‌های صنفی، رشد دو تا پنج هزار تومانی این محصول را در سطح خرده‌فروشی شاهد هستیم.
برچسب ها: سیب زمینی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها