به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۳۱۴۴۶۷

فروش قابل توجه آیفون ۱۳ با وجود مشکلات عرضه

فروش قابل توجه آیفون ۱۳ با وجود مشکلات عرضه
گروه اقتصادی:سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۳ علیرغم مواجهه با مشکلات عرضه، سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ را با موفقیت سپری کرده است.سه ماهه آخر سال میلادی به طور کلی برای شرکت اپل یک دوره موفقیت آمیز محسوب می‌شود و تاثیر زیادی روی درآمد این شرکت دارد. در حالی که تقاضا برای سری چهارتایی آیفون ۱۳ در پاییز امسال بیشتر از چندین محصول قبلی شرکت اپل بود، اما کمبود جهانی تراشه  که تأثیر زیادی بر همه شرکت‌های تولید کننده مثل سامسونگ و اپل گذاشت، بسیاری از تحلیلگران را در پیش بینی وضعیت سودآوری این شرکت‌ها مردد کرد.

البته براساس اطلاعات جدید اپل توانسته بازه زمانی اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱ را در شرایطی بهتر و دور از انتظار تحلیلگران به پایان برساند. آیفون ۱۳، ۱۳ مینی، ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس که به صورت تجاری در پایان سه ماهه سوم سال گذشته میلادی در اکثر بازار‌های کلیدی جهانی عرضه شدند، به نظر می‌رسد از مجموع ۴۰ میلیون واحد فروش در سه ماهه چهارم فراتر رفته است.

برای مقایسه بهتر باید گفت که این عدد بالاتر از همه گوشی‌های هوشمند فروخته شده توسط شرکت‌هایی مانند اوپو، هوآوی یا ویوو در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ است. اگرچه مشخص نیست که بین اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۰ چه تعداد دستگاه از سری آیفون ۱۲ در سراسر جهان فروخته شده، اما این رقم ۴۰ میلیونی یک رکورد جدید برای اپل محسوب می‌شود و با احتساب فروش مدل‌های قدیمی‌تر مانند آیفون ۱۲، می‌توان رکورد جدیدی را برای این شرکت ثبت کرد.


افزایش فروش آیفون ۱۳ در سه ماهه اول ۲۰۲۲
در چند ماه گذشته گزارش‌های متعدد حاکی از آن بود که این شرکت تولید نسل‌های قبلی آیفون و همچنین آی‌پد‌ها در همه اندازه‌ها و دسته‌ها را به طور قابل توجهی کاهش داده تا بتواند تقاضا برای جدیدترین، بهترین و گران‌ترین گوشی‌های خود (سری آیفون ۱۳) را فراهم کند. گزارش‌هایی که نشان می‌دهد تقاضا برای این سری از گوشی‌های هوشمند حدود ۱۲ میلیون واحد از عرضه پیشی گرفته است.
برچسب ها: آیفون 13
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها