کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله راکتی به پایگاه ویکتوری بغداد

15 دی 1400 ساعت 17:42


گروه بین الملل: پایگاه آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، مورد اصابت یک موشک کاتیوشا قرار گرفت. منابع نظامی و امنیتی عراق می‌گویند کسی در این حمله آسیب ندیده است. سخنگوی پنتاگون تاکید کرد که آمریکا حق دفاع از نیروهایش را محفوظ می‌داند.
این سومین حمله ظرف ۴۸ ساعت به مواضع نظامیان آمریکایی در عراق است. سه‌شنبه  حمله دو پهپاد انتحاری بال‌ثابت به پایگاه الاسد در عراق با واکنش پدافند ائتلاف نظامی ضد داعش، ناکام ماند و دوشنبه هم دو پهپاد مسلح دیگر بر فراز این پایگاه سرنگون شدند.مواضع نیروهای آمریکایی در دیرالزور سوریه هم روز چهارم ژانویه مورد حمله راکت قرار گرفتند.
حملات یاد شده در سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی‌، انجام شده‌اند. با این همه، سخنگوی پنتاگون اعلام کرده که هنوز نمی‌توان آنها را به طور قطع به تهران نسبت داد.
جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در تازه‌ترین کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: «حملات خنثی شده در عراق و  سوریه با رویه‌ها و تکنیک‌های گروه‌های مورد حمایت ایران مشابهت و انطباق دارند اما تحقیقات برای تشخیص قطعی ادامه دارند و زود است که در باره دخالت ایران در این حملات نتیجه‌گیری کنیم.»
کربی در عین حال تاکید کرد که آمریکا در جریان ماموریت مستشاری در عراق، حق دفاع از نیروهایش را محفوظ می‌داند و هرگونه تهدید ایران یا شبه‌نظامیان تحت حمایت این کشور را با قاطعیت پاسخ خواهد داد.
حدود ۹۰۰ نیروی نظامی آمریکایی هم‌چنان در شمال شرقی سوریه، پایگاه التنف در جنوب و نیز مرزهای عراق و اردن مستقرند.

 


کد مطلب: 314582

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/314582/حمله-راکتی-پایگاه-ویکتوری-بغداد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir