به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۳۱۴۶۵۲

توافق با ایران بهتر از شکست در مذاکرات

توافق با ایران بهتر از شکست در مذاکرات
گروه بین الملل: ژنرال آهارون حالیوا فرمانده سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به سیاستمداران کشورش گفت که دست‌یابی به یک توافق هسته‌ای با ایران، برای اسرائیل بهتر از شکست مذاکرات وین است. او گفت با یک توافق بهتر می‌توان برنامه اتمی ایران را رصد کرد.
"تایمز اسرائیل" به نقل از دو وزیر که در جلسه کابینه امنیتی شرکت کرده‌اند و نام‌شان فاش نشده است، نوشت که از نظر این ژنرال بلندپایه، با بازگشت ایران و آمریکا به توافق اتمی (برجام)، با "اطمینان بیشتری" می‌توان محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران را زیر نظر داشت.این دو وزیر با استناد به نظر فرمانده سازمان اطلاعات نظامی ارتش گفته‌اند که اگر فرصت بازگشت به برجام از دست برود، آخرین امکان نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران از میان خواهد رفت.
این عالی‌ترین مقام سازمان اطلاعاتی ارتش اسرائیل گفته است که احیای برجام، فرصت زمانی بیشتری نیز برای اسرائیل فراهم می‌سازد تا خود را برای سناریوهای مختلف در برهه‌های بالا گرفتن تنش با ایران آماده کند. او گفته است، به این صورت اسرائیل می‌تواند بدون فشار زمانی امکانات خود را برای یک تقابل احتمالی تدارک ببیند.
رسانه‌های اسرائیل می‌گویند این اظهارات ژنرال حالیوا واکنشی است به نظر داوید بارنئا، رئیس موساد، سازمان اطلاعات و عملیات برون‌مرزی اسرائیل، که مخالفت خود را با احیای توافق هسته‌ای برجام ابراز داشته بود.وزیر خارجه اسرائیل دو روز پیش گفت: «نخست‌وزیر، وزیر دفاع و من گفته‌ایم که با هیچ توافقی مخالف نیستیم و یک توافق خوب، خوب است.»
یائیر لاپید افزود که اسرائیل با هم‌پیمانان خود در حال رایزنی در باره این موضوع است که "توافق خوب شامل چه چیزهایی‌است".
وزیر خارجه اسرائیل تصریح کرد: «از نظر ما مذاکرات وین به نتیجه مطلوبی برای اسرائیل دست نخواهد یافت، اما به طور مداوم در تلاشیم با کمک کسانی که در آن دخیل هستند، نتیجه را برای اسراییل بهبود ببخشیم.»
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ‌آمریکا هم از پیشرفتی اندک در مذاکرات هسته‌ای وین خبر داد. او نسبت به پیشرفت مذاکرات در هفته‌های آینده ابراز امیدواری کرد و افزود که لغو تحریم‌ها در کانون گفت‌وگوها است.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها