به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۳۱۴۷۲۳

آغاز‌جام‌ملت‌های آفریقا‌۲۰۲۲ در کامرون‌از یکشنبه

آغاز‌جام‌ملت‌های آفریقا‌۲۰۲۲ در کامرون‌از یکشنبه
گروه ورزشی: اولین رویداد فوتبالی مهم در سال جاری میلادی از روز یکشنبه در کامرون برگزار می‌شود و تیم‌ها برای قهرمانی در جام ملت‌ها رقابت خواهند کرد.به گزارش ایسنا، جام ملت‌های آفریقا در حالی از روز یکشنبه در کامرون آغاز می‌شود که در پس زمینه‌ آن بحث و جدل در مورد دعوت از بازیکنان، زمان برگزاری مسابقات، آمادگی کشور میزبان و احتمال شیوع گسترده کرونا وجود دارد.
 
الجزایر به عنوان مدافع عنوان قهرمانی بخت اول قهرمانی در این دوره از رقابت هاست و تیم بسیار آماده ای است. آنها به رهبری ریاض محرز، بازیکن منچسترسیتی، در ۲۴ ماه گذشته به ندرت تحت فشار قرار گرفته اند اما سختی رقابت های تورنمنت، به علاوه شرایط سخت کشور کامرون عیار این تیم را مشخص خواهد کرد.مصر، مراکش و تونس دیگر کشورهای شمال آفریقا که مدعیان همیشگی هستند، در دوره های اخیر ناامید کننده بودند.

غول‌های غرب آفریقا، غنا، ساحل عاج،  سنگال و نیجریه همگی با تمام توان در این دوره شرکت کرده‌اند. نیجریه ماه گذشته گرنوت روهر سرمربی خود را اخراج کرد زیرا از وضعیت خود راضی نبود، علی‌رغم اینکه در گروه مقدماتی جام جهانی صدرنشین بود.همه مدعیان امیدوارند از هر گونه شیوع کرونا که ممکن است بر شانس آنها تأثیر بگذارد، جلوگیری کنند. آماده سازی بیشتر کشورها، طی دو هفته گذشته، تحت تاثیر بازیکنانی قرار گرفته است که تست هایشان مثبت بوده و مجبور شده اند به قرنطینه بروند. اعزام سنگال به مسابقات در روز چهارشنبه به دلیل سه مورد مثبت به تعویق افتاد و جزایر کیپ ورد نیز با مشکل شدید کرونا در تیم خود مواجه بود.تعداد تیم ها برای این مسابقات از ۲۳ به ۲۸ افزایش یافته است.ماه گذشته جلسه اضطراری کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آفریقا برگزار شد که لغو مسابقات را بررسی کرد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها