به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۳۱۴۸۷۱

آمریکا قابلیت نظامی کره شمالی را جدی می‌گیرد

آمریکا قابلیت نظامی کره شمالی را جدی می‌گیرد
گروه بین الملل: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده هر نوع قابلیت نظامی جدید کره‌شمالی را با جدیت رصد می‌کند.
 این سخنگو همچنین گفت که این کشور در حال ارزیابی ماهیت خاص تازه‌ترین آزمایش موشکی کره‌شمالی است که پیونگ‌یانگ آن را موشک "مافوق صوت" دانسته است.
این مقام وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به اینکه آیا تازه‌ترین موشک‌پراکنی کره‌شمالی به نگرانی‌های آمریکا و متحدانش می‌افزاید، گفت: ما هر نوع قابلیت جدیدی را جدی می‌گیریم و همانطور که گفته‌ایم، ادامه آزمایش‌های موشک‌های بالستیک "جمهوری دموکراتیک خلق کره" (کره‌شمالی) را که این منطقه و جامعه بین‌المللی را بی‌ثبات می‌کنند، محکوم می‌کنیم.      
کره‌شمالی روز پنج‌شنبه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک جدید مافوق صوت در روز چهارشنبه خبر داد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما از این گزارش‌ها اطلاع داریم و در حال بررسی ماهیت ویژه این پرتاب اخیر هستیم. ما رایزنی نزدیکی با متحدانمان داریم تا گام‌های بعدی را مشخص کنیم.در همین حال آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با یوشیماسا هایاشی، همتای ژاپنی خود، تازه‌ترین تحرکات موشکی کره‌شمالی را محکوم کرد.به گفته وزارت خارجه آمریکا، آنها همچنین درباره راه‌های دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه‌جزیره کره رایزنی کردند.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بلینکن پرتاب موشک بالستیک جمهوری دموکراتیک خلق کره را محکوم کرده و تاکید کرد که تعهد آمریکا برای دفاع از ژاپن تزلزل‌ناپذیر باقی مانده است. آنها همچنین درباره همکاری برای خلع سلاح کامل و صلح پایدار در شبه‌جزیره کره گفت‌وگو کردند.

 
برچسب ها: کره‌ شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها