به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۳۱۴۸۷۵

اولیانوف توئیت توهین‌آمیز علیه ظریف را حذف کرد

اولیانوف توئیت توهین‌آمیز علیه ظریف را حذف کرد
گروه سیاسی: نماینده ارشد روسیه در مذاکرات وین توئیت توهین آمیز خود علیه محمدجواد ظریف را حذف کرد.
واکنش اولیانوف مربوط به فایل صوتی محمد جواد ظریف در خصوص روسیه بود.  اولیانوف در پاسخ به توییتی خطاب به او که گفته بود «دکتر ظریف درمورد نقش منفی روسیه در مذاکرات برجام درست گفته بود»، نوشت: شما مختارید که بر اساس نظرات شخص دیگری که تحت تأثیر دندان درد، سردرد یا چیزهای دیگر بوده؛ خود را گمراه کنید. افراد جدی به نظراتی که در نتیجه ی دندان درد یا سردرد به زبان آورده شده باشند، اهمیتی نمی دهند.»
 
انتشار این توئیت وقیحانه با موج فعالان توئیتری مواجه شد که منجر به عقب‌نشینی اولیانوف شد که در نهایت توئیت خود را حذف کرد.
محمد حسين كريمي‌پور نوشت: نوار ظریف نشان می‌دهد روسیه هر کاری کرد تا توافق ایران و آمریکا شکل نگیرد. حالا همان خرابکار، وکیلِ امینِ ما شده و با کارتِ ایران با همه معامله می کند حتی با عربستان که محلی از اِعراب ندارد! دیپلماسی قجری هم چنین خبطی نکرد! هزینهٔ ناشی از دیپلماسی آماتور، از جنگ کم نیست. مادرِ مشکلات سیاست خارجی ایران، وانهادنِ منافع ملی و اتخاذِ راهبردِ ایدئولوژیکِ غیر متناسب با قوارهٔ کشورست. اجرایِ بد و آماتوریِ همین راهبردِ بد، برای ملت، مصیبت و خسارت مضاعفست.

دیاکو حسینی کارشناس ارشد سیاست خارجی نیز در واکنش به توئیت اولیانوف نوشت: میهن پرستان واقعی مانند اولیانوف و ظریف گاهی اوقات دچار سردرد می شوند و گاهی اوقات در مواجهه با واقعیت های تلخ به شدت توئیت می کنند. اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد: دیپلمات های حرفه ای هر آنچه را که اعتقاد دارند در انظار عمومی اعلام نمی کنند، به خصوص زمانی که توهین آمیز باشد. محمدرضا نوروزپور مدیر عامل اسبق ایرنا نیز در توئیتی در پاسخ به توئیت اولیانوف نوشت: جناب سفیر هیچ چیز بیشتر از مداخله خارجی برای مردم و دیپلمات های ما دردسر ایجاد نمی کند. همچنین وقتی به یکی از بهترین دیپلمات های ما توهین می شود با دندان قروچه دچار دندان درد می شویم. لطفا به عنوان یک دیپلمات بسنجید که با سخنان مسموم خود احساسات ایرانیان را تحریک نکنید.

لججج
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۱۷:۱۹
اینقدرکه‌ به‌ این‌مردک‌ روس‌ میدان‌ داده‌شده‌‌ خودش‌ رو گم‌ کرده (381286)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۱۸:۰۹
این اولیانوف نفهم و خائن از جان ملت ایران چه می خواهد؟ مگر روسیه تا حال جز خیانت به کشورمان نقش دیگری داشته است؟ (381290)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۲۰:۰۸
واقعا روسیه دوست ایران نیست ، درود بر ظریف که روشنگری کرده است۔ (381296)
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۲:۴۹
عملکرد شرق گرایان ایران را به به مستعمره چین و روسیه تبدیل خواهد کرد .البته اگر تا الان چنین نشده باشد.
شرم...... (381307)
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۲:۵۰
خیانتهای روسیه درحق ایران مثنوی هفتاد من کاغذ است
اف بر زمینه سازانش ...اف (381308)
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۸:۲۲
مرگ بر روسیه . مرگ بر ا ولیانوف (381312)
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۸:۳۱
این نشان می دهد که ظریف از مداخلات وزیر مختار روس در دیپلماسی ایرانی به شدت جلوگیری نموده اما وزیر مختار روس امروزه در همه چیز ایران دخالت می کند و این نشان می دهد هیات مذاکره کننده ایران از خود اراده ایی ندارند تاریخ قضاوت خواهد کرد آقای اولیانوف (381313)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها