به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۳۱۴۹۶۹

جدیدترین آمار جهانی ابتلا به ویروس کرونا

جدیدترین آمار جهانی ابتلا به ویروس کرونا
گروه جامعه: مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در جهان تاکنون به ۳۰۳ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۹۰۴ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۱۰ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و ۲۵۸ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۸۷۴ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

بر اساس آمارهای رسمی، آمریکا همچنان با بیش از ۶۰.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۸۵۸ هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.هند نیز با آمار بیش از ۳۵.۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۲.۴ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۱۹ هزار و هند با بیش از ۴۸۳ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۶۰,۴۶۴,۴۲۶ ۸۵۸,۳۴۶
۲ هند ۳۵,۳۶۸,۳۷۲ ۴۸۳,۴۶۳
۳ برزیل ۲۲,۴۵۰,۲۲۲ ۶۱۹,۸۷۸
۴ انگلیس ۱۴,۱۹۳,۲۲۸ ۱۴۹,۷۴۴
۵ فرانسه ۱۱,۵۱۱,۴۵۲ ۱۲۵,۲۰۶
۶ روسیه ۱۰,۶۱۸,۰۳۵ ۳۱۴,۶۰۴
۷ ترکیه ۹,۸۵۰,۴۸۸ ۸۳,۳۸۸
۸ آلمان ۷,۴۵۸,۳۹۶ ۱۱۴,۴۹۱
۹ اسپانیا ۷,۱۶۴,۹۰۶ ۸۹,۹۳۴
۱۰ ایتالیا ۷,۰۸۳,۷۶۲ ۱۳۸,۶۹۷
 بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۳۱۴ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی بیش از ۱۴.۱ میلیون بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

همچنین ایران با مجموع شش میلیون و ۲۰۴ هزار و ۲۲۴ ابتلا و ۱۳۱ هزار و ۸۲۱ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه یازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۹ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، فرانسه، روسیه، ترکیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ایران، آرژانتین، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، آفریقای جنوبی و هلند نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها