به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۳۱۵۰۵۸

ادامه بدقولی خودروسازها در تحویل خودرو

ادامه بدقولی خودروسازها در تحویل خودرو
گروه اقتصادی: با تغییر در شیوه فروش خودروهای داخلی به روش قرعه کشی، همچنان بسیاری از خریداران از تاخیر در تحویل خودروی خریداری شده گله‌مند هستند. دبیر انجمن خودروسازان در این باره گفت: دلیلی برای تاخیر در تحویل خودروها وجود ندارد، چرا که افزایش قیمت‌ها اعمال شده است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با تغییر در شیوه فروش خودروهای داخلی به روش قرعه کشی، همچنان بسیاری از خریداران از تاخیر در تحویل خودروی خریداری شده گله‌مند هستند. دبیر انجمن خودروسازان در این باره گفت: دلیلی برای تاخیر در تحویل خودروها وجود ندارد. زمانی که قطعه ساز، نمی‌تواند به خطوط تولید، قطعه برساند، خودرو ناقص در پارکینگ می‌ماند. بازرسان سازمان بازرسی می‌توانند بازدید میدانی از پارکینگ خودروسازان داشته باشند. در حال حاضر بهانه افزایش قیمت را نداریم چرا که افزایش قیمت‌ها اعمال شده است.
 
احمد نعمت بخش ادامه داد: از آنجایی که خودروهای کف پارکینگ خودروسازان ناقص است، نمی‌توانیم خودروهای ناقص را تحویل مشتریان دهیم.وی درباره اینکه کدام ارگان برای رفع مشکلات در حوزه تحویل خودروهای دپو شده در پارکینگ ها پیش قدم شده است نیز گفت: کمکی از سمت سازمان بازرسی نیامده، این در حالی است که ضرب‌الاجل برای تحویل خودروها می‌گذارند. در شرایط تحریم هستیم و در برخی قطعات نیاز به واردات داریم. ضرب‌الاجل برای زمانی است که مشکلی در تامین قطعات وجود نداشته باشد.

نعمت بخش افزود: به دلیل قیمت‌گذاری دستوری توان مالی خودروساز کم می‌شود و بنابراین نمی‌توانیم با زیان خودروها را تولید کنیم.مهر ۱۴۰۰ سازمان بازرسی به مسئله دپوی خودروها ورود کرد؛ در آن زمان تعداد خودروها ۱۴۵ هزار خودرو بود و خودروسازان باید تا پایان آبان این تعداد را به صفر می رساندند، اما اکنون بعد از گذشت ۳ ماه این تعداد به ۱۷۰ هزار خودرو رسیده و پای مدیران ایران خودرو و سایپا به سازمان بازرسی باز شده است.

گفتنی است تا پیش از این خودروسازان بهانه قیمت گذاری دستوری را داشتند و دلیل کاهش عرضه خودرو را تحمیل زیان می‌دانستند؛ اما آبان وزارت صمت مجوز افزایش قیمت را به خودروسازان داد و ایران خودرو و سایپا ۱۸ درصد قیمت محصولات خود را افزایش دادند.
برچسب ها: بازار خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها