به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۳۱۵۰۸۴

تجمعات و اعتصاب گروهی از کارکنان قوه قضاییه

تجمعات و اعتصاب گروهی از کارکنان قوه قضاییه
گروه سیاسی: تجمع جمعی از کارکنان دادگستری در استان های مختلف کشور در اعتراض به وضعیت معیشتی و رد شدن طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه در مجلس امروز برگزار شد.
نمایندگان در جلسه علنی چهارشنبه ۱۵ دی ماه مجلس شورای اسلامی، با کلیات طرح تعیین فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه با ۹۷ رأی موافق، ۱۱۵ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند. نمایندگان مخالف معتقد بودند که بودجه افزایش حقوق کارکنان اداری قوه قضاییه در این طرح پیش‌بینی نشده است.در پی این تصمیم، امروز شنبه ۱۸ دی ماه جمعی از کارکنان دادگستری ها در سراسر کشور دست به تجمع اعتراض‌آمیز زدند و برخی نیز اعتصاب کردند.
اعتصاب و اعتراض سراسری گروهی از کارکنان دادگستری در اعتراض به پایین بودن حقوق و رد شدن طرح «تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه» در شهرهای ایران برگزار شد و ویدیوهایی از تحصن کارکنان در مقابل ادارات دادگستری شهرهایی شامل تهران، کرج، اهواز، کرمانشاه و ایلام منتشر شده است. معترضان شعارهایی از قبیل «‌ای دولت دروغگو عدالت عدالت» سر دادند. محمدحسین آقاسی، وکیل، نیز در توییتر نوشت که قضات در کرج از حضور در دادگاه خودداری کرده‌اند. او در توییتی افزود که از سال ۵۳ تاکنون که با دادگستری در ارتباط است، شاهد اعتصاب قضات نبوده است.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها