کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ورود مشاوران نظامی روس به مالی

18 دی 1400 ساعت 17:04


گروه بین الملل: مشاوران نظامی روس برای کمک به آموزش نیروهای امنیتی کشور مالی وارد باماکو شده‌اند.

کشورهای غربی دولت مالی را بابت اجازه دادن به ورود نیروهای گروه روسی "واگنر" به منظور انجام عملیات در این کشور غرب آفریقا مورد عتاب قرار داده‌اند.صدها مشاور نظامی روسیه در هفته‌های اخیر وارد مالی شده‌اند.یکی از اعضای نیروهای مسلح مالی  گفت که ۴۰۰ پرنسل نظامی روسیه احتمالا در این کشور مستقر شده‌اند.
همچنین یکی از سخنگوهای ارتش مالی  گفته بود که سربازان روس در شهر تیمبوکتو، واقع در شمال مالی برای کمک به نیروهای این کشور مستقر شده‌اند.نیروهای روس گروه واگنر مورد حمایت دولت مسکو به نقض حقوق بشر در سایر کشورها نیز متهم شده‌اند و غرب به آنها به عنوان "مزدور" اشاره می‌کند.
در دسامبر سال گذشته میلادی، کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان حضور این نیروها را در مالی محکوم کرده بودند. این مساله برای دولت فرانسه به خصوص حساس است چون این کشور ۵۰۰۰ سرباز در منطقه غرب آفریقا دارد.مالی اما این اتهامات و همکاری با گروه واگنر را رد کرده است.
کرملین نیز مدعی است که گروه واگنر مورد حمایت روسیه نیست. می‌توان گفت که حضور مشاوران نظامی روس در مالی می‌تواند جای پایی برای مسکو در این منطقه غرب آفریقا باز کند.
یکی از مقام‌های کشور مالی نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت که هم سربازان و هم مزدوران روس در این کشور فعال هستند.مالی با چالش شبه‌نظامی‌گری در یک دهه گذشته روبرو بوده که تاثیر زیادی هم بر نیجر و بورکینافاسو گذاشته است. این کشور با بی‌ثباتی سیاسی نیز دست و پنجه نرم می‌کند و از ۲۰۱۲ شاهد کودتاهای نظامی نیز بوده است.


کد مطلب: 315090

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/315090/ورود-مشاوران-نظامی-روس-مالی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir