به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۳۱۵۰۹۱

برنامه موشكی انگلیس برای مقابله با روسیه

برنامه موشكی انگلیس برای مقابله با روسیه
گروه بین الملل: فرمانده نیروهای مسلح انگلیس گفت، هرگونه تلاش روسیه برای قطع کابل‌های ارتباطی حیاتی، یک عمل جنگی قلمداد خواهد شد. او همچنین بر توسعه موشک‌های مافوق صوت تاکید کرد.
 آدمیرال تونی راداکین،  نسبت به افزایش فعالیت‌ زیردریایی‌های روسیه در سال‌های اخیر هشدار داد. او از روسیه خواست تا زیردریایی‌هایش را از کابل‌های ارتباطی دور نگاه دارد.
در همین حال، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس از روسیه خواست "اقدامات شرورانه‌اش" علیه اوکراین را متوقف کند و ناتو نیز گفت که مسکو، در صورت حمله به این همسایه خود، هزینه سنگینی خواهد پرداخت.راداکین همچنین بر اهمیت توسعه موشک‌های مافوق صوت برای مقابله با مسکو تاکید کرده و گفت: ما این موشک‌ها را نداریم و باید داشته باشیم.
این فرمانده انگلیسی با اشاره به تهدیدات کرمیلن گفت: فعالیت زیردریایی‌ها و اقدامات روسیه در زیر دریاها در ۲۰ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
او به روزنامه تایمز گفت: تقریبا تمامی اطلاعات و ترافیک جهان در این مسیر جریان دارد. روسیه این توانایی را به دست آورده که به این کابل‌های ارتباطی در بستر دریاها آسیب برساند و از آن‌ها سوءاستفاده کند.این کابل‌ها که در بستر دریاها و اقیانوس‌ها قرار گرفته‌اند، برای انتقال داده‌های اینترنت ضرورت دارند.نظرات تونی راداکین چند روز پس از آن مطرح شد که طبق گزارش‌ها، یک زیر دریایی روسیه با یک ناو جنگی انگلیسی که در تعقیب این زیردریایی بود، برخوردی سطحی داشت و ردیاب صوتی متصل به این ناو آسیب دید.
انگلیس برای مقابله با روسیه موشک‌های فراصوت می‌سازدردیاب صوتی زیرآبی، با سیم بوکسل به کشتی متصل شده و از آن فاصله می‌گیرد تا لرزش‌های بدنه کشتی، بر عملکرد آن تاثیر نگذارد
به دلیل نگرانی‌ها مبنی بر تلاش این زیردریایی روس برای بهره بردن از کابل‌های ارتباطی، ناو انگلیسی "اچ‌ام‌اس نورث‌آمبرلند" برای شناسایی و تعقیب آن اعزام شده بود.
اما هنگامی که "اچ‌ام‌اس" بالای سر آن قرار گرفت، زیردریایی روس با ردیاب صوتی این ناو که در زیر آب قرار داشته و به وسیله سیم بوکسل به کشتی متصل بود، برخورد کرد.
در مورد مسئله اوکراین، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت، اگر کرملین به اقدامات تهاجمی‌اش پایان ندهد، "خطر مناقشه جدی است. " وزرای خارجه اتحاد ناتو در نشستی مجازی، درباره تجمیع نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین گفت‌وگو کردند.
برچسب ها: انگلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها