به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۳۱۵۱۰۸

کودک همسری در این کشور ممنوع شد

کودک همسری در این کشور ممنوع شد
گروه جامعه: «رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فیلیپین قانون ممنوعیت ازدواج کودکان در فیلیپین را امضا کرد.به گزارش ایرنا، با امضای قانون ممنوعیت ازدواج کودکان در فیلیپین توسط «رودریگو دوترته» رئیس جمهوری این کشور، مجبور کردن کودکان به ازدواج در این کشور غیرقانونی اعلام شد. 
 
در قانون ممنوعیت کودک همسری آمده است : «با مباحثه ها و بازنگری به شان کودکان و ارزش آنها، دولت با ازدواج کودکان مخالف است و برای حفظ کرامت انسانی آنرا خلاف قانون اعلام می کند.» برپایه این قانون ازدواج با افراد زیر ۱۸ سال منجر به صدور حکم ۱۲ سال زندانی برای شخص خاطی خواهد شد. 

مجازاتی مشابه برای افراد یا  اتحادیه هایی که ازدواج کودکان را سازماندهی کنند نیز وجود دارد. براساس اطلاعات سازمان حقوق بشری انگلیسی  برنامه بین الملل در فیلیپین از هر ۶ دختر زیر ۱۸ سال یک نفر ازدواج می کند. این کشور جنوب شرقی آسیا در رده دوازدهم کودک همسری در جهان قرار دارد. 

به گفته دولت فیلیپین، قانون ممنوعیت ازدواج کودکان برپایه حقوق بین المللی کودکان و زنان تنطیم شده است اما اجرایی شدن این قانون برای یک سال به حالت معلق درآمده است تا دوران  گذار برای قبایلی که در آنها ازدواج در سن کم مرسوم بوده، انجام شود. 

سال گذشته صندوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد بیش از ۵۰۰ میلیون دختر و زن در سراسر جهان در دوران کودکی ازدواج کرده یا می کنند که در این میان بالاترین آمار مربوط به آفریقا و آسیای جنوبی می باشد. 
برچسب ها: کودک همسری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها