به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۰ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۳۱۵۱۷

فیلترینگ فقط براي سایت‌های‌غیراخلاقی

گروه فناوري: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پخش مجدد 24شبکه تلویزیونی بر روی ماهواره های اینتل ست و یوتل ست و نیز برنامه های این وزارتخانه در حوزه فیلترینگ هوشمند خبر داد.
فیلترینگ فقط براي سایت‌های‌غیراخلاقی
محمود واعظی امروز یکشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌هاي خدمات مخابراتی به 759روستای کشور و 19دفتر خدمات بانکی در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

یکسان سازی کدهای استانی از سر گرفته می شود
وی با بیان اینکه تا پایان سال و نهایتاً تا پایان فروردین ماه 93 به 4هزار روستای کشور اینترنت خواهیم داد، گفت: به طور جدی به دنبال اجرای طرح هم کدی تلفن ثابت هستیم و بر این اساس نیز به مخابرات توصیه کردیم این کار را دنبال کند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از یک ماه گذشته بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کارگروهی برای بررسی سیاست‌هاي وزارت ارتباطات در خصوص یکسان سازی کدهای استانی تشکیل شده است تا نتیجه این کارگروه را به ما اعلام کرده و تعرفه‌هاي جدید برای این طرح ابلاغ کنیم در این راستا قرار استتلفن ثابت در مناطق مختلف کشور هم کد شود و برقرای ارتباط موبایل نیز بدون هزینه جابجایی انجام گیرد.

برقراری رومینگ ملی میان اپراتور ها

واعظی از برقراری رومینگ ملی میان اپراتور‌هاي موبایل در سال آینده خبر داد و گفت: تلاش می کنیم این ارتباط میان اپراتور‌هاي مختلف برقرار شود تا چنانچه در مکانی سیمکارت مشترک به دلیل نبود آنتن از دسترس خارج می شود بتواند بلافاصله اپراتور دیگری این خط مشترک را تحت پوشش قرار داده و ارتباط مشترک قطع نشود. وی گفت: در این راستا همراه با رومینگ ملی نمصوبه جابجائی شماره موبایل اپراتورها را نیز در دستور کار داریم و قرار است کارگروه تشکیل شده در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی‌هاي لازم را دراین زمینه انجام دهد. وی افزود: در همین حال مقدمات واگذاری پروانه اپراتور خدمات مخابراتی اجباری را برای سال آینده به منظور نسب ونگهداری خدمات مخابراتی درمناطق محروم و روستاها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

خصوصی سازی پست در سال آینده
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از خصوصی سازی شرکت پست در سال آینده خبر داد و گفت: تلاشمان ساماندهی پست است تا این شرکت که تا کنون مظلوم واقع شده است به جایگاه اصلی خود که تنها نامه بردن نیست برسد.

همه گانی شدن نسل سوم موبایل از اول شهریور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه انحصار نسل سوم موبایل که هم اکنون در اختیار اپراتور رایتل است در تاریخ 30مرداد 93 به اتمام می رسد و این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد گفت: از اول شهریور 93 با برنامه ریزی‌هاي صورت گرفته اپراتور‌هاي دیگر می توانند خدمات نسل سوم موبایل را ارائه دهند.
وی با بیان اینکه در سال 93 به دنبال واگذاری نسل چهارم موبایل نیز هستیم گفت: کارگروهی دراین زمینه در حال بررسی است تا بتوانیم پروانه ارائه این خدمات را به یک اپراتور جدید واگذار کنیم به اپراتور‌هاي موجود با توجه به ارزیابی کیفیت و خدمات رسانی مطلوب اجازه دهیم این تکنولوژی را وارد کشور کنند.

پخش مجدد کانال‌هاي ماهواره ای العالم و پرس تی وی

به گزارش مهر، واعظی از پخش مجدد 24 کانال ماهواره ای از طریق ماهواره‌هاي یوتل ست و اینتل ست که چندی است قطع شده خبر داد و گفت: فضایی که دولت جدید در عرصه بین الملل بوجود آورده به مسایل مختلف بین المللی کمک می کند و در این زمینه نیز با نشست‌هاي صورت گرفته با مسئولان ماهواره‌هاي یوتل ست و اینتل ست در خارج از کشور توانسته ایم ادعای قبلی این ماهواره ها را مبنی بر ارسال پارازیت از ایران رفع کنیم و با رفع نگرانیهای موجود هم اکنون برنامه‌هاي رادیویی و تلویزیونی برروی این ماهواره ها برقرار شده است.

واگذاری امور فیلترینگ هوشمند به سه دانشگاه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه درباره عدم اجرای فیلترینگ هوشمند تاملی در کار نیست گفت: فیلترینگ هوشمند کار بسیار پیچیده و دقیقی است که باید با جدیت دنبال شود. از این رو با سه گروه از دانشگاه‌هاي مختلف برای اجرای این طرح قرارداد منعقد کرده ایم که این سه گروه هم زمان کار م یکنندو هر کدام زودتر به نتیجه رسیدند این طرح را اجرایی خواهیم کرد. وی گفت: تلاش این است که در کشور غیر از سایتهای غیراخلاقی مابقی سایتهای اینترنت در اختیار مردم قرار گیرد و دنبال این نیستیم که با این مسایل کار تبلیغاتی کنیم و باید نیازهای مردم را درنظر گیریم.