کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سود ۲۳میلیاردی باشو برای استقلال

ایران ورزشی , 19 دی 1400 ساعت 9:45


گروه ورزشی: مهدی قایدی با اینکه قرارداد بلندمدتی با الاهلی امارات دارد اما یکی دو ماهی است که مورد توجه باشگاه سلتیک در اسکاتلند قرار گرفته و بحث انتقالش به فوتبال اروپا داغ شده است. سلتیک یکی از دو غول باشگاهی در اسکاتلند محسوب می‌شود که از دهه‌ها قبل رقابت جذابی را با رنجرز برای کسب عنوان قهرمانی داشته و حالا هم با کسب 45 امتیاز از 20 بازی در رده دوم جدول قرار گرفته است. رنجرز که در صدر ایستاده، از 20 بازی 51 امتیاز به دست آورده و امید اصلی قهرمانی در فصل 2022-2021 لیگ اسکاتلند است.

همین مسأله باعث شده تا آنجلوس پوستک‌اوغلو، سرمربی 56 ساله و استرالیایی سلتیک به‌دنبال تقویت تیمش در فصل نقل و انتقالات زمستانی فوتبال اروپا باشد. او به همین دلیل دست روی مهدی قایدی گذاشته و با توجه به شناخت بالایی که از فوتبال آسیا دارد، به جذب مهاجم تیم ملی ایران علاقه‌مند شده است. پوستک اوغلو سابقه مربیگری در بریزبان، ملبورن‌سیتی، تیم ملی استرالیا و یوکوهاما مارینوس را در کارنامه دارد و حالا در 56 سالگی می‌خواهد سلتیک را به قدرت اول فوتبال باشگاهی در اسکاتلند تبدیل کند.

سلتیک چند مهاجم آماده در اختیار دارد. بهترین بازیکن این تیم در خط حمله کسی نیست جز کیوگو فوروهاشی ژاپنی. مهاجمی که این فصل در 14 بازی 8 گل برای سلتیک زده. او که در تیم ملی ژاپن نیز عضویت دارد، برای چشم‌بادامی‌ها نیز در 12 بازی 3 گل به ثمر رسانده. دیگر مهاجم مطرح سلتیک، ژوائو پدروی پرتغالی است. مهاجمی با سابقه بازی برای بنفیکا که این فصل 5 گل در 11 دیدار وارد دروازه رقبا کرده و دومین گلزن برتر سلتیک محسوب می‌شود.

با این حال پوستک‌اوغلو علاقه‌مند است تا قایدی را جذب کند و به همین دلیل باشگاه سلتیک پیشنهادی سه میلیون پوندی به الاهلی فرستاده تا شاید بتواند نظر مدیران باشگاه اماراتی را جلب کند. اگر باشگاه الاهلی با این انتقال موافقت کند که البته بعید هم هست، مبلغی نیز به حساب استقلال واریز می‌شود. بر اساس قراردادی که قایدی با الاهلی امضا کرده، 20 درصد از مبلغ انتقال بعدی او به باشگاه ایرانی می‌رسد. یعنی مبلغی در حدود 600 هزار پوند که می‌شود حدود 23 میلیارد و 100 میلیون تومان. این پول در صورت تزریق به باشگاه استقلال می‌تواند بخشی از مشکلات این تیم را برطرف کند. البته در ابتدا باید ببینیم آیا مدیران الاهلی موافقند باشوی ایرانی را در اختیار سلتیک قرار بدهند یا نه؟


کد مطلب: 315170

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/315170/سود-۲۳میلیاردی-باشو-استقلال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir