کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معجزه لیونل مسی؛ تکرار کابوس لواندوفسکی!

19 دی 1400 ساعت 10:09

گروه ورزشی: لیونل مسی شاید در بدترین فصل سال های اخیر خود نیز در دریافت جوایز فردی بی رقیب است.


 چند روز قبل بود که فیفا اعلام کرد لیونل مسی، رابرت لواندوفسکی و محمد صلاح سه نامزد نهایی برای جایزه بهترین بازیکن سال خواهند بود و بدین ترتیب یکی از بین این سه بازیکن عنوان مرد سال جهان در سال 2021 را از آن خود خواهد کرد. این سه بازیکن ستاره های بزرگی مانند کریستیانو رونالدو، کیلیان امباپه و کریم بنزما را از پیش رو برداشتند تا همچنان در روز 17 ژانویه شانس کسب جایزه بهترین بازیکن سال را داشته باشند.
این جایزه بر اساس عملکرد بازیکنان در یک بازه زمانی خاص تعیین شده توسط فیفا اهدا می شود و نشریه دیلی میل در گزارشی مدعی شد لیونل مسی علیرغم شروع نه چندان خوب در لباس پاری سن ژرمن، همچنان بخت اول برای جایزه مرد سال جهان محسوب می شود.
 


لیونل مسی در 11 بازی لیگ یک برای پاری سن ژرمن، تنها یک گل به ثمر رسانده و شروع خوبی را در تیم جدیدش تجربه نکرده است. اما در بازه زمانی ذکر شده توسط فیفا، این ستاره آرژانتینی 43 گل در 47 بازی زده و 17 پاس گل ارسال کرده تا از نظر فردی بهترین عملکرد را به ثبت برساند. مسی همچنین با بارسا قهرمان کوپا دل ری شده و بالاخره در لباس آرژانتین و در ماه جولای موفق به فتح کوپا آمه ریکا شد.
رابرت لواندوفسکی در این مدت کارنامه 51 گل و هشت پاس گل و محمد صلاح رکورد 26 گل و شش پاس گل را  به ثبت رسانده است. شروع فوق العاده ستاره مصری در این فصل با لباس لیورپول نقشی در انتخاب مرد سال نخواهد داشت و در واقع این فصل چندان در بازه مورد نظر فیفا قرار ندارد.
بدین ترتیب گرچه رابرت لواندوفسکی تصور می کرد بعد از ناکامی در دریافت جایزه توپ طلا حداقل این عنوان را از آن خود می کند، اما به نظر او باز هم قافیه را به لیونل مسی باخته است. رای گیری نهایی توسط مربیان و کاپیتان های تیم ملی، روزنامه نگاران و هواداران فوتبال به صورت آنلاین انجام شده و فیفا در مراسمی آنلاین در زوریخ در اواخر ماه جاری رسما از برنده این جایزه رونمایی خواهد کرد.
 


کد مطلب: 315181

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/315181/معجزه-لیونل-مسی-تکرار-کابوس-لواندوفسکی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir