کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیشگیری از کلسترول بالا در کودکان

19 دی 1400 ساعت 11:28


گروه علمی:بسیاری از مطالعات اخیر نشان داده است که این روزها حتی کودکان در حدود هشت سالگی نیز ممکن است به عارضه‌هایی چون کلسترول بالا و چربی خون بالا مبتلا شوند که در نهایت عروق را مسدود می‌کنند. کارشناسان سلامت در این رابطه تاکید دارند که افزایش مصرف برخی از خوراکی‌ها و غذا‌های ناسالم نظیر تارت و کلوچه، فست فود، ذرت بو داده مایکروویوی،  دونات، کراکر، کیک و بیسکویت‌های بسته‌بندی در سال‌های اخیر به این روند دامن زده است.


بر همین اساس متخصصان تغذیه و سلامتِ کودکان تاکید دارند که رعایت نکات ساده زیر، راهکار‌های کلیدی برای پیشگیری به موقع از عارضه کلسترول بالا در کودکان و در نتیجه عوارض جدی آن در سال‌های آتی زندگی هستند:
- در طبخ غذا‌های خانگی از روغن‌های طبیعی و غیرهیدروژنه مانند روغن کانولا یا زیتون استفاده کنید.
- غذا‌هایی که منشا طبیعی دارند فاقد چربی‌های ترانس یا هیدروژنه هستند مانند انواع میوه‌ها، سبزیجات، مرغ،  بوقلمون، ماهی،  لوبیا، غلات، نان و برخی غلات؛ بنابراین از این گروه از مواد خوراکی بویژه از دسته سبزیجات و میوه‌ها در رژیم غذایی خانواده بیشتر استفاده کنید.
- اگر از مارگارین (کره گیاهی) استفاده می‌کنید، انواعی را انتخاب کنید که در هر قاشق غذاخوری بیش از دو گرم چربی اشباع نداشته باشد و اولین ماده تشکیل دهنده آن نیز روغن نباتی مایع باشد.


کد مطلب: 315209

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/315209/پیشگیری-کلسترول-بالا-کودکان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir