به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۱۵۲۲۵

ترکیب منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر

گروه ورزشی: در ترکیب منتخب هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران سپاهان و صنعت نفت بیشترین نماینده را به خود اختصاص دادند.
ترکیب منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر
هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار روز گذشته (شنبه) برگزار شد که ماحصل آن رد و بدل شدن ۱۸ گل بود. هیچ یکی از مسابقات با تساوی بدون گل به اتمام نرسید؛ بازی استقلال و مس رفسنجان با پنج گل پرگل‌ترین بازی هفته بود و هیچ یک از تیم‌های میهمان به پیروزی دست پیدا نکرد.
در ترکیب منتخب هفته شاهد حضور نمایندگان ۹ تیم مختلف هستیم که در این بین سپاهان با سه سهم بیش‌ترین نماینده را دارد. تیم‌ صنعت نفت آبادان نیز با ۲ بازیکن در رده بعدی قرار دارد. تیم‌های گل‌گهر، پدیده، نساجی، پیکان، استقلال، تراکتور و فجرسپاسی هم هر کدام یک بازیکن را در ترکیب منتخب دارند.

گلر: محسن فروزان (گل‌گهر)
هوادار می‌توانست حداقل با یک امتیاز از سیرجان به تهران برگردد اگر با چنین محسن فروزانِ آماده‌ای روبرو نمی‌شد. گلر با تجربه نساجی چهار مهار جدی داشت و ضمن ثبت یک کلین‌شیت کمک کرد تا امیر قلعه‌نویی به سه امتیاز ارزشمند دست پیدا کند.

ترکیب منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر

مدافعان: امید نورافکن (سپاهان)، مجتبی بیژن (پدیده)، مهرداد عبدی (نساجی) و امید خالدی (صنعت نفت)
امید نورافکن را شاید بتوان بهترین بازیکن هفته نامید. بازیکنی که یک پاس گل زیبا داد و سپس یک گل فوق‌العاده به ثمر رساند تا نقشی غیر قابل انکار در حاصل شدن برد طلایی‌پوشان مقابل فولاد ایفا کند.
مجتبی بیژن نیز با بهره بردن از تجربه بالایش و قدرت رهبری فراوانش کمک کرد تا پدیده به چهارمین امتیاز این فصل خود دست پیدا کند و پرسپولیس را متوقف سازد. بیژن و هم‌تیمی‌هایش در نیمه دوم به خوبی پرسپولیس را مهار کردند.
مهرداد عبدی در جدال با ذوب‌آهن آچار فرانسه تیم ساکت الهامی بود و در ۲ سه پست مختلف به بازی گرفته شد اما در قامت یک دفاع نشان داد می‌تواند مهره قابل اتکایی باشد. او روی تنها گل بازی نیز موثر بود و توپ برگشتی از ضربه سر او به تیر دروازه باعث شد تا به ایوب کلانتری برسد و دروازه تیم میهمان باز شود و نساجی به سه امتیاز حیاتی دست پیدا کند.
باید از امید خالدی هم یاد کنیم. یک مدافع باتجربه دیگر که به کمک هم‌پستی‌هایش دروازه نفت را مقابل دیگر نفت لیگ برتر بسته نگه داشتند. البته که خالدی یک پاس گل هم داد و سانتر زیبای او منجر به گل طالب ریکانی شد.

ترکیب منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر

هافبک‌ها: علیرضا کوشکی (پیکان)، کوین یامگا (استقلال)، طالب ریکانی (صنعت نفت)، رضا دهقانی (تراکتور) و سروش رفیعی (سپاهان)
علیرضا کوشکی یکی از سورپرایزهای این فصل است. بازیکنی که در لیگ بیستم چشمه‌هایی از توانایی‌اش را نشان داد و حالا ستاره اصلی تیم مجتبی حسینی است. او این بار نیز موفق شد برای تیمش گلزنی کند. البته که گل او تا پایان تنها گل مسابقه باقی نماند و آلومینیوم نتیجه را به تعادل کشاند.
کوین یامگا نه فقط به خاطر ۲ پنالتی‌اش که به خاطر نمایش قابل قبولش مستحق حضور در ترکیب منتخب هفته بود. او یکی ۲ پاس کلیدی هم ارسال کرد که یکی از آنها منجر به پنالتی دوم آبی‌ها شد.
طالب ریکانی سرانجام طلسن گل‌نزدن‌های این فصلش را با یک ضربه سر محکم داد. او در الباقی دقایق مسابقه صنعت نفت مقابل نماینده مسجدسلیمان به خوبی دوید و میدان‌داری کرد.
از رضا دهقانی هم باید یاد کنیم. بازیکنی که یک بار دیگر با گل‌هایش به داد تراکتور رسید. او که ابتدای فصل به پرسپولیس پیوسته بود و خیلی سریع جدا شده بود حالا در تیم تبریزی نقشی مهم دارد. شاگردان زوونیمیر سولدو مستحق شکست برابر فجر نبودند و گل دهقانی آنها را حداقل به یک امتیاز رساند.
سروش رفیعی نیز از مصدومیت یاسین سلمانی نهایت بهره را برده است. او دوباره در ترکیب اصلی حاضر شده و این بار موفق شد دروازه تیم اسبقش را با شوتی دقیق باز کند. گل رفیعی بود که مقدمات برد سپاهان مقابل فولاد را فراهم کرد. سروش هم مثل دیدار با پرسپولیس این بار در جدال با تیم سابقش در گلزنی ناکام نبود.

ترکیب منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر

مهاجم: حسین مهربان (فجرسپاسی)
حسین مهربان به طلسم فجرسپاسی پایان داد و موفق شد برای تیمش گلزنی کند. مهاجم سابق تیم پدیده که به عنوان بازیکن سرباز در شیراز به سر می‌برد باید بیش از این‌ها در خط حمله‌ی تیمش گلزنی کند و شاید این شروع ماجرای او در لیگ بیست و یکم بود.
سرمربی: محرم نویدکیا (سپاهان)
بازی بزرگ هفته را محرم نویدکیا با شایستگی برد. اگر دیدار سپاهان و فولاد را تماشا کرده باشید متوجه می‌شوید که طلایی‌پوشان سوار بر بازی بودند و می‌توانستند گل‌های بیشتری نیز وارد دروازه فولادی کنند که به این راحتی به رقبا موقعیت نمی‌دهد. در کنار محرم می‌توانیم به علیرضا منصوریان و همچنین داودسید عباسی به عنوان مربیان موفق این هفته یاد کنیم.

ترکیب منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها